29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Lauttasaaren seurakunta

Ruokamatka keskiajalle

Lauttasaaren seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli28.05.2024 klo 18:00 - 20:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliLauttasaaren kirkko, Myllykallionrinne 1, 00200 Helsinki

Tervetuloa jännittävälle matkalle keskiajan ruokapöytään, kiinnostavien tarinoiden ja aikakauden aitojen makujen kautta!

Ilta alkaa kello 18.00 dosentti Mikko Huhtamiehen luennolla ja jatkuu kello 19.00 keskiaikaisella illallisella. Luento on maksuton, eikä edellytä ilmoittautumista ennakkoon. Keskiaikaiselle illalliselle ovat tervetulleita ennakkolipun ostaneet. Varaa paikkasi maukkaalle aikamatkalle! Tapahtuman järjestävät Lauttasaari-Seuran historiatyöryhmä ja Lauttasaaren seurakunta.

Aika ja paikka

Lauttasaaren kirkko, tiistaina 28.5.2024.

Myllykallionrinne 1, 00200 Helsinki.

Aikataulu

18.00 Keskiajan elämä ja ravinto. Dosentti Mikko Huhtamiehen maksuton luento kirkkosalissa.

19.00 Keskiaikainen buffet-illallinen Lauttasaaren kirkon seurakuntasalissa ennakkolipun ostaneille. Menun esittelee Jarmo Räikkönen. Iltaan sisältyy kirkkoherran lyhyt tervehdys.

Menu (20 €/ hlö)

• Kalakeitto Lauttasaaren tapaan

• Kotona leivottua rieskaa ja voita

• Oluessa haudutettuja pullean porsaan paistikkaita ja uunipaahdettuja hunajaisia nauris- ja lanttulohkoja

• Juomana vesi ja sima

• Lisäksi on mahdollisuus ostaa kirkon Apostoli ja Rovasti -oluita sekä puna- ja valkoviiniä.

Ilmoittautuminen illalliselle

Sähköinen Ilmoittautuminen 20.5. mennessä. Maksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Linkki ilmoittautumiseen tässä!

Poikkeustapauksissa voit ilmoittautua etukäteen sähköpostitse ja suorittaa maksun kirkolla. Ilmoittautuminen on sitova. Sovi tapaaminen: maria.siikala@evl.fi.