29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

Kohtaamisen koti saarella – Lauttasaaren seurakunnan strategia 2024–2028

Lauttasaaren seurakunta

20.02.2024, 11:04
Lauttasaaren seurakunnan päivitetty strategia hyväksyttiin seurakuntaneuvostossa tiistaina 13.2.2024. Seurakunnan luottamushenkilöt ja työntekijät valmistelivat strategiaa viime vuonna erilaisin kokoonpanoin. Strategiaa ohjaavaksi päämääräksi on valittu ”Kohtaamisen koti saarella”.
Uutisia Lauttasaaren seurakunnasta

Tavoitteemme on vahvistaa kristinuskon merkitystä lauttasaarelaisten elämässä. Seurakunnan työntekijöinä pyrimme syventämään ymmärrystään nykypäivän hengellisistä tarpeista, jotta pystymme vastaamaan niihin parhaalla mahdollisella tavalla.

Seurakuntalaisille haluamme olla turvallinen ja avara kristittyjen yhteisö, joka kutsuu ihmiset Jumalan kohtaamisen ja hyvän tekemisen äärelle. Työntekijöitä kannustamme rakentamaan hengellistä yhteisöä ja palvelemaan lähimmäisiä Jeesuksen esimerkin mukaisesti. Lauttasaaren seurakunta kannustaa ja tukee vapaaehtoisia ja luottamushenkilöitä toimimaan aktiivisesti kirkon jäseninä sekä kutsumaan muita osaksi seurakuntayhteisöämme.

Haluamme myös toimia aktiivisena ja vaikuttavana yhteistyökumppanina Lauttasaaren alueella. Yhteistyökumppanina seurakunta pyrkii edistämään erityisesti lähimmäisenrakkautta ja vastuullisuutta.