02.05. Onneksi olkoon: Viivi, Vuokko | Palaute

Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan pääsuntio Petri Oittiselle kanslianeuvoksen arvonimi

19.04.2024, 14:38 /  päivitetty 19.04.2024, 14:50
Tasavallan presidentti myönsi Oittiselle kanslianeuvoksen arvonimen 19.4.2024.
Petri Oittinen

Tasavallan presidentti on myöntänyt 19.4.2024 Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan pääsuntio Petri Oittiselle kanslianeuvoksen arvonimen. Oittinen on ollut virassaan vuodesta 1981 lukien. Hän on Tuomiokirkkoseurakunnassa kirkonpalvelutyön työalajohtaja; seurakunnan viidessä kirkossa työskentelee 30 suntiota. Oittinen on ollut järjestämässä presidenttien Kekkonen, Koivisto ja Ahtisaari hautajaisia sekä ollut tehtävässään yli sadassa valtiollisessa jumalanpalveluksessa. Uran ajalle mahtuu myös useita kymmeniä Helsingin yliopiston promootio- tai lukukauden avajaisjumalanpalveluksia, laajaa yhteistyötä puolustusvoimien kanssa sekä satakunta papiksi vihkimisen messua.