29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

Yhteisvastuun keräysvaroilla saadaan Mieli ry:n koulutusta rippikoululaisten vanhemmille ja rippikouluopettajille

Herttoniemen seurakunta

18.03.2024, 15:22 /  päivitetty 03.04.2024, 10:53
Yhteisvastuukeräyksen 2024 kampanjakuva. Kaksi tyttöä istuu pelaamassa lattialla. Teksti Tee kaverista totta. Yhteisvastuulogo

Tämänvuotisen Yhteisvastuukeräyksen kohteena kotimaassa ovat yksinäisyydestä kärsivät, syrjäytymisvaarassa olevat nuoret (20% keräystuotosta) ja ulkomailla kuusi pakolaisasutusaluetta Ugandassa (60% keräystuotosta). Siellä rakennetaan nuorille uusia ja turvallisia luokkahuoneita, järjestetään kouluun paluuseen kannustavia kampanjoita ja jaetaan oppimateriaaleja ja hygieniapakkauksia Kirkon ulkomaanavun kautta.

Suomessa keräystuottojen käytöstä vastaavat paikallisseurakunnat. Herttoniemen seurakunnassa päätettiin kysyä nuorisohallitukselta, miten heidän mielestään kerätyt varat tulisi käyttää. Nuoret ehdottivat yhteistyötä mielenterveystyötä tekevän Mieli ry:n kanssa.

Keräysvaroilla kustannetaan Mieli ry:n kouluttajat kevään 2025 rippikoululaisten vanhempainiltaan

-Keskusteluiden jälkeen päätettiin, että Mieli ry:n kouluttajat tulevat keväällä 2025 rippikoulunopettajien kokoukseen sekä rippikoululaisten vanhemmille järjestettävään vanhempainiltaan, kertoo pastori Jyrki Keinänen, joka vastaa tänä vuonna Yhteisvastuukeräyksestä Herttoniemen seurakunnassa.

Lahjoita siis hyvillä mielin keräykseen, niin tiedät tukevasi sekä oman seurakuntasi alueen nuoria että afrikkalaisia pakolaisina eläviä lapsia ja nuoria!

Mobile Pay 27640, Kirkkopalvelut ry:n keräyslupa RA/2020/639.

Tarvitaan aikuisia auttamaan nuoria, jotka kokevat tai tekevät väkivaltaa

‍Lue Kirkko ja kaupungin juttu piispa Kaisamari Hintikan omakohtaisista väkivaltakokemuksista nuoruudessa "Vaikka minua potkittiin pyysin että saisin jäädä jengiin"