19.05. Onneksi olkoon: Emma, Emilia, Milla, Emmi, Milja, Mila, Milka, Amalia | Palaute

Tervetuloa Kallion kirkon tornin avajaispäivään!

Kallion seurakunta

07.05.2024, 20:26 /  päivitetty 08.05.2024, 15:38
Kallion kirkon torni avautuu helatorstaina. Valmistaudu jonoihin, lue turvaohjeet ja varaa kymppi per täysi-ikäinen torniin kapuaja. Maksaa voi MobilePaylla, pankkikortilla ja käteisellä. Kahvila palvelee torniin pääsyä odotellessa.
Mainos

Aloitamme etkoilla. Meillä on helatorstain messu kirkossa klo 12. Tervetuloa virkistämään muistia, mistä Kristuksen taivaaseenastumisen juhlassa olikaan kyse.

Avaamme lippujen myynnin ohjatusti messun jälkeen. Myymme kierrokset vuoronumeroilla, joten voit hyvin käydä kahvilla Kallion kirkon kahvilassa tai nauttia kirkkosalista omaa vuoroasi odotellessasi.

Torniin mennään kymmenen hengen ryhmissä noin 15-20 minuutin välein lähetettynä. Turvallisuudesta vastaavat henkilöt ovat tornin eri tasanteilla huolehtimassa turvallisista ylös- ja alaskulusta.

Lippu maksaa 10 euroa. Voit maksaa MobilePaylla, pankkikortilla tai käteisellä.

Kallion kirkon kahvila palvelee avajaispäivänä. Urkuparvelle pääsee tutustumaan. Voit tutustua Kallion kirkkoon eri tavoin, muun muassa Reveel-digioppaan avustuksella. Lapsille on tarjolla toimintaa vanhempien vierailun ajaksi. Torniin edellytetään 18 vuoden ikää.

Varaudu siihen, että kaikki halukkaat eivät pääse avajaispäivänä torniin. Noudatamme turvallisuusohjeita myös avajaispäivänä.

Ensi viikolla tornikierroksia järjestetään keskiviikosta perjantaihin 15.-17.5. Seuraa ilmoitteluamme, miten pääset mukaan tiettyinä kellonaikoina järjestettäviin ryhmiin. Mikäli haluat varata oman opastetun kierroksen, ota yhteyttä meilitse: kallio.kirkontorni@evl.fi

Kallion kirkon tornin turvallisuusohjeet

Ostamalla tai hankkimalla muulla tavoin pääsyn torniin, henkilö sitoutuu noudattamaan seuraavia turvallisuusohjeita.

1. Vierailija liikkuu kirkon tornissa aina omalla vastuulla.

2. Torniin menon edellytyksenä on täysi-ikäisyys. Edellytämme myös riittävää fyysistä ja henkistä toimintakykyä. Tornioppaalla on aina oikeus tehdä oma arvionsa siitä, täyttääkö torniin haluava ihminen vaaditut edellytykset.

3. Isot kassit ja reput jätetään erilliseen tilaan vierailun ajaksi. Erilaisten rappumateriaalien takia korkokengillä liikkuminen on turvallisuusriski.

4. Vierailuja tehdään maksimissaan kymmenen hengen ryhmissä, kahden oppaan kera. Näin voimme varmistua turvallisuudesta tilanteissa, jos esimerkiksi joku ryhmän jäsen joutuu keskeyttämään kierroksen omalta osaltaan.

5. Vierailija sitoutuu hyvään käytökseen myös muiden ihmisten turvallisuuden takaamiseksi. Kallion seurakunnassa noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita.

6. Vierailija on korvausvelvollinen kiinteistölle ja sen ympäristöön aiheuttamistaan vahingoista. Tornista ei saa heittää alas mitään esineitä.

7. Mikäli tornivierailulla tapahtuu jotain poikkeavaa, viestinnästä vastaavat viranomaiset ja seurakunta.

Reitit ovat ensisijaisesti huoltoreittejä. Kallion kirkon torni on avattu matkailukäyttöön konsultoimalla Helsingin kaupungin pelastuslaitosta ja Helsingin seurakuntayhtymän kiinteistöosastoa.