06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute

Tule Kallion kirkon tornioppaaksi!

Kallion seurakunta

26.04.2024, 11:32 /  päivitetty 26.04.2024, 14:10
112-vuotiaan Kallion kirkon torni avataan ensimmäistä kertaa järjestelmällisesti vierailuja varten kesällä 2024. Helsingin maamerkkinä toimivaan torniin ja sen 273 portaaseen tutustutaan ryhmissä kahden tehtävään perehdytetyn oppaan johdolla.

Etsimme vapaaehtoisia auttamaan meitä unohtumattomien elämysten tarjoamisessa ihmisille. Toivomme saavamme mukaan eri-ikäisiä ihmisiä erilaisista taustoista – myös Kallion kaupunginosa on monikasvoinen. Vapaaehtoisena toimiminen ei edellytä aiempaa kokemusta tai kirkon jäsenyyttä. Ainoa edellytys on 18 vuoden ikä.

Jos korkeat paikat eivät ole sinun juttusi, ei haittaa! Halutessasi voit pysyä tukevasti maan pinnalla ja jakaa kävijöille turvaohjeita tai auttaa kirkon kahvilassa.

Vapaaehtoisena saat itse päättää, kuinka usein haluat osallistua tornin toimintaan. Erityisesti toivomme käsi- ja jalkapareja avuksi lauantaisin ja suurina tapahtumapäivinä, kuten Helsinki-päivänä keskiviikkona 12.6. ja Pride-messun yhteydessä perjantaina 28.6.

Vapaaehtoisten perehdytys järjestetään tiistaina 14.5 klo.16.30–19 ja tiistaina 4.6. klo.16.30–19. Perehdytykset ovat sisällöltään samat. Voit päättää perehdytyksen jälkeen, haluatko sitoutua vapaaehtoiseksi. Voit hakea tehtävään täyttämällä vapaaehtoistyo.fi -sivustolla lomakkeen, lomakkeelle pääset tästä linkistä..

Vapaaehtoisille tarjoamme:

• perehdytyksen tehtävään
  • halukkaille hätäensiapukoulutuksen erikseen ilmoitettavana ajankohtana
  • kahvit/keittolounaan työvuoron aikana
  • suojaliivin työvuoron ajaksi
  • työtodistuksen

Lisätietoja tehtävästä antaa kirkon opas Piia Pasanen, piia.pasanen@evl.fi tai p. 050 345 4126.