Etusivu > Yhteinen hallinto >

Keskusrekisteri

Keskusrekisterissä palvellaan seurakuntia ja seurakuntalaisia

Helsingin seurakuntayhtymän keskusrekisterin tehtävänä on huolehtia keskitetystä kirkonkirjojenpidosta, hautauspalveluista sekä seurakuntayhtymän tietohallinnosta.

Virkatodistuspalveluista tilataan virkatodistukset, sukuselvitykset sekä sukututkimukset.

Keskusrekisterin hautapalveluissa hoidetaan hautapaikkojen ja hautausmaiden kappelien varauksiin sekä haudanhoitosopimuksiin liittyvät tehtävät.

Rekisteröintipalveluissa ylläpidetään jäsentietojärjestelmää, rekisteröidään kirkolliset toimitukset, annetaan seurakunnille sovellusneuvontaa sekä hoidetaan Kirkko & kaupunki -lehden ja Kyrkpressen-lehden osoitetietoja.

Seurakuntaan kuuluminen

Kirkkoon kuuluva henkilö on sen seurakunnan jäsen, jonka alueella hän asuu. Jäsen voi itse valita kuuluuko hän alueensa suomen- vai ruotsinkieliseen seurakuntaan.

Helsingin seurakuntayhtymä

Keskusrekisteri
Kolmas linja 22 B 00530 Helsinki
toimisto avoinna arkisin klo 8.00–15.45, puhelinpalvelu arkisin klo 9.00-15.45
p. 09 2340 5000, 09 2340 5001