24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Mielenterveyskuntoutujille

02.03.2020, 17:30
Helsingin seurakuntien tavoitteena on olla hyväksyvä yhteisö mielenterveysongelmista kärsiville. Osallistumalla seurakunnan toimintaan voi rakentaa omaa hengellistä identiteettiä silloinkin, kun mieli järkkyy. Mielenterveyskuntoutujien ryhmistä saa vertaistukea ja leireiltä ja retkillä voi löytää uusia ystäviä.

Yksinäisyyden, surun, ahdistuksen tai muiden elämän ristiriitojen takia voit kääntyä luottamuksellisesti oman seurakunnan työntekijöiden puoleen.

Seurakunnissa toimii myös mielenterveysryhmiä. Ryhmissä on mahdollisuus keskustella ihmisten kanssa, joilla on samanlainen elämäntilanne tai samankaltaisia kokemuksia. Vertaistukiryhmät kokoontuvat säännöllisesti ja ne ovat joko suljettuja tai avoimia.

Myös Palveleva puhelin tai netti voivat antaa ensiavun. Palveleva puhelin on kirkon auttava puhelin, jonka rinnalla toimii verkkoauttamispalvelu Palveleva netti. Molemmat tarjoavat keskusteluapua nimettömänä ja luottamuksellisesti.