25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Haagan seurakunta

Vähävaraisia lähimmäisiä voi tukea diakoniatyön kautta

09.06.2022, 16:45 /  päivitetty 09.06.2022, 16:52
Diakoniatyölle voi nyt tehdä rahalahjoituksen kätevällä tavalla. Lahjoitukset ohjautuvat heikoimmassa asemassa oleville helsinkiläisille.

Arki ja rahojen riittävyys on eri syistä monelle helsinkiläiselle haasteellista. Diakoniatyö myöntää tietyin edellytyksin diakonia-avustuksia esimerkiksi sairauden, velkaantumisen tai työttömyyden keskellä eläville.

Seurakuntien omien varojen lisäksi diakoniatyö voi käyttää avustamiseen työlle lahjoitettuja varoja. Poliisihallitus on myöntänyt tätä varten Helsingin seurakuntayhtymälle jatkuvan rahankeräysluvan.

Näin kerättyjä varoja on rahankeräyslain mukaan mahdollista käyttää Helsingissä asuvien, vähävaraisten ja syrjäytymisvaarassa olevien yksittäisten ihmisten ja perheiden diakoniseen avustamiseen ja tukemiseen. Se tarkoittaa esimerkiksi maksusitoumusta ruokaan tai muihin välttämättömiin menoihin. Se voi olla myös muunlaista tukea elämässä selviytymiseen.

Ennen avustuksen myöntämistä diakoniatyöntekijä käy läpi hakijan taloudellisen tilanteen avustamisperiaatteiden mukaisesti, joten apusi päätyy sitä varmasti tarvitsevalle.

Lahjoituksesi voi olla kriisin keskellä elävälle lähimmäiselle todella tärkeä apu.

Lämmin kiitos avustasi!

Helsingin seurakuntien diakoniatyön yhteinen lahjoitustili: FI49 1237 3000 1756 76

Pankin viitenumeron samoin kuin MobilePay-numeron avulla lahjoituksesi ohjautuu haluamasi alueen asukkaiden tai Varustamon asiakkaiden hyväksi.

Ohje MobilePay-lahjoituksen tekemiseen

* Avaa MobilePay-sovellus