16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Mitä tekee vapaaehtoinen raha-asianeuvoja - kuuntele podcast

11.04.2019, 16:02
"Suurta on jo se, että hankalassa tilanteessa joku kuuntelee eikä tuomitse."
mikrofoni kädessä

Omilla taloudenhallintataidoillaan voi auttaa lähimmäistään hyvin käytännönläheisesti vapaaehtoisena raha-asianeuvojana. Raha-asianeuvonta Rari on hyvä esimerkki siitä, miten monipuolisia vapaaehtoistehtäviä Helsingin seurakunnissa on tarjolla.

Nina ja Lassi ovat haastateltavina Pieniä ihmeitä idästä -podcast-sarjassa. "Tapaamme ihmisiä, joilla on hankaluuksia oman talouden hallinnassa ja velkaantumisessa. Selvitämme kokonaistilannetta, mitä on tehtävissä, ja ohjaamme oikeanlaisen avun piiriin. Esimerkiksi talous- ja velkaneuvontaan hakeuduttaessa pitää olla oma tilanne selvillä", he kertovat tehtävästään vapaaehtoisena raha-asianeuvojana. "Tärkeää on luottamussuhteen syntyminen asiakkaan kanssa, kun puhutaan herkistä, henkilökohtaisista asioista."

Asioistaan voi puhua vapaaehtoisten neuvojien kanssa täysin luottamuksellisesti.

Kuuntele podcast tästä: