19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Philomela-kuoro

Duruflé: Requiem

la 25.5. Paavalinkirkossa

Tampereen Filharmoninen Kuoro esittää Maurice Duruflén säveltämän Requiemin lauantaina 25.5. kello 18 Paavalinkirkossa. Kuoroa johtaa Jani Sivén, urkurina soittaa Matti Pohjoisaho. Sielunmessu on musiikillisesti vähäeleinen, herkkä ja hienostunut. Duruflé sävelsi teoksesta kolme versiota: yhdessä kuoroa säestää iso orkesteri, toisessa urut, kolmannessa pieni orkesteri. Paavalinkirkossa kuullaan urkujen säestämä versio. Vapaa pääsy, ohjelma 15 / 10 euroa.

Philomela – Satakieli

su 26.5. Kallion kirkossa

Philomela-kuoro johtajanaan Marjukka Riihimäki konsertoi sunnuntaina 26.5. kello 18 Kallion kirkossa. Philomela – Satakieli -konsertti on osa Aino Acktén kamarifestivaalin kesäsarjaa. Ohjelmassa kuullaan Anna-Mari Kähärän sävellyksiä Kähärän ja Philomelan uudelta yhteiseltä Samsara-levyltä sekä muun muassa Kähärän Minna Canthin teksteihin säveltämä sarja “Kaikki naiset älkööt tehkö käsitöitä”. Liput konserttiin maksavat 25 euroa. Konsertti kestää 1 h 30 min. Väliaikatarjoilu Café Sonckin puolella.

Yhdysvaltalainen The Plains Singers -kuoro

ma 27.5. Temppeliaukion kirkossa ja ti 28.5. Helsingin tuomiokirkossa

Yhdysvaltalainen The Plains Singers -kuoro pitää promenadityylisen konsertin maanantaina 27.5. kello 15.30 Temppeliaukion kirkossa, Lutherinkatu 3, 00100 Helsinki. Ohjelmassa on gospelin helmiä ja tuttuja evergreeneja. Seuraavana päivänä tiistaina 28.5. kello 20 kuoro konsertoi Helsingin tuomiokirkossa. Kuoro koostuu nykyisistä ja entisistä West Plainsin lukion konserttikuoron jäsenistä Missourista. Sitä johtajaa Kelly Dame. Kuoro on saanut lukuisia palkintoja ja kiertänyt kansainvälisesti ystävyyden lähettiläänä. Konsertteihin on vapaa pääsy.