20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Häät_Laulujen laulu

Naimisiin!

Oletko menossa naimisiin?

Jos suunnittelet vihkimistä Helsingissä, jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

yhteydenottolomakkeeseen > >

Avioliiton esteiden tutkinta

Avioliiton esteiden tutkinta tehdään keskusrekisterissä 1.1.2021 alkaen Tutkintalomakkeen voitte täyttää sähköisessä asiointipalvelussa. Samalla voimme selvittää kirkollisen vihkimisen edellytykset.

Siirry asiointipalveluun

Jos et pysty tai halua käyttää sähköistä palvelua, voit tulostaa täytettävän lomakkeen tästä ja toimittaa sen keskusrekisteriin, os. Kolmas linja 22, 00530 Helsinki.

Lisätietoja esteiden tutkinnasta saa keskusrekisteristä

• puh. 09 2340 8000
  • keskusrekisteri.helsinki@evl.fi ja
  • sivustolta.

Nimilaki

Nimilaki 1.1.2019 alkaen. Uudella lailla nimiin liittyvää valinnanvapautta lisätään ja kotimaiseen nimikäytäntöön pohjautuvia säännöksiä väljennetään muun muassa mahdollistamalla sukunimiyhdistelmät. Lue lisää Nimilaki

Vihkimisen kulku

Kirkollisen vihkitoimituksen kulku eli vihkikaava

Varaa vihkipaikaksi Kannelmäen kirkko. Varauksen voit tehdä kirkkoherranvirastosta.