25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Uusia aseita koronaa vastaan ja uusia muutoksia Kannelmäen seurakunnan toimintaan

27.11.2020, 17:54 /  päivitetty 15.12.2020, 13:46
Virsikirja ja koronamaski

Kokoontumiset sisällä ja ulkona on kielletty

Uudet rajoitukset koronan vastaisessa taistelussa ovat voimassa 10.1. asti. Rajoitukset muun muassa kieltävät yleisötilaisuudet sekä ulkona että sisällä.

Rajoitusten vuoksi pääkaupunkiseudun seurakunnat joutuvat perumaan useita adventin ja joulun ajan tapahtumiaan. Kannelmäen seurakunnassa perutaan

• Kauneimmat Joululaulut -ulkotilaisuudet 13.-18.12.: Su 13.12. klo 12 Malminkartanon kappelin pihalla, su 13.12. klo 18 ja klo 19 Kannelmäen kirkon pihalla valopuistossa, ke 16.12. Joululaulukiertue Kannelmäessä ja Kuninkaantammessa, to 17.12. Joululaulukiertue Malminkartanossa ja Honkasuolla, su 20.12. klo 14 Lasten joululauluvaellus kirkon pihalla valopuistossa, su 20.12. klo 18 suomeksi ja klo 19 Greatest Christmas Songs kirkon pihalla valopuistossa
  • Valoa ja hyvän tekemistä - Lucian päivän tapahtuma Kuninkaantammessa 13.12.
  • Lasten ja perheiden ulkokerhot

Jumalanpalvelukset lähetetään verkossa

Kannelmäen seurakunnan jumalanpalvelukset lähetetään suorana seurakunnan Facebook-sivulle. Jumalanpalveluksissa kirkossa ei ole läsnä seurakuntaa.

Rajoitusten vaikutus kasteisiin, vihkimisiin ja hautaan siunaamisiin

Kirkkotilaan voidaan maanantaista alkaen ottaa samanaikaisesti korkeintaan 10 ihmistä, sisältäen jumalanpalveluksen toimittajat tai toimittavan papin ja kirkon palveluskunnan.

Hautajaisissa voi olla läsnä vainajan kaikkein läheisimmät, vaikka henkilömäärä ylittäisikin 10 henkilön rajan.

Kasteissa ja häissä Kannelmäen kirkossa voi olla paikalla enintään 10 ihmistä, seurakunnan työntekijät mukaan lukien. Perhejuhlien, mukaan lukien ristiäisten ja häiden siirtämistä on syytä harkita yksityistilaisuuksia koskevien uusien ohjeiden mukaisesti. Kasteen voi kuitenkin toimittaa myös perhepiirissä ilman kummien läsnäoloa. Seurakuntasalit Kannelmäen kirkossa eivät ole käytössä.

Lue lisää Helsingin seurakuntien toimista koronataistelussa: Kirkko on mukana koronatalkoissa