19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Vauvakirkossa viihtyivät vauvat, vanhemmat ja isovanhemmat

13.01.2020, 15:19
Kannelmäen kirkossa kastepuun edessä kaksi pariskuntaa vauvakirkkoon osallistuneita vanhempia ja kummeja papin vieressä. Keskellä vauva punaisessa vaatteessa.

Kannelmäen kirkossa vietettiin Vauvakirkkoa sunnuntaina 12.1. Koolla oli yhteensä 80 eri-ikäistä Taivaan Isän lasta. Oli vuoden 2019 aikana kastettuja vauvoja sekä heidän sisaruksiaan ja vanhempiaan, isovanhempia ja kummeja. Osa aikuisista oli tullut pidemmästä matkasta kummilapsensa kanssa kirkkoon.

Vauvakirkkoa vietettiin teemalla Suurenmoinen pieninkin on. Näille suurenmoisille pienille, suurille ihmeille ja ilonaiheille oli suunniteltu leikkejä ja ohjelmaa. Kirkon kuoriosaan oli tuotu pehmoleluja ja laitettu leikkimatto leluineen. Musiikki oli valittu erityisesti lapsia ajatellen. Mutta kylläpä vaan puhuttelivat sävelet ja sanat aikuistakin kuulijaa. Puheosuus oli myös mitoitettu tilanteeseen sopivaksi. Vauvojen lumovoima oli vastaansanomaton.

Monet kertoivat kirkkokahveilla - tai paremminkin kirkkohedelmäsoseilla - ilonsa siitä, että seurakunta muistaa perheiden pienimpiäkin. Ilo olikin vahvasti läsnä Vauvakirkossa. Toki vauvat ovat aina tervetulleita jumalanpalveluksiin Kannelmäen kirkkoon.

Kiitos kaikille Vauvakirkkoon osallistuneille hyvän jakamisesta ja mukavan yhdessäolon rakentamisesta!

”Vauvakirkosta ja Taivaan Isän perheväen yhteydestä saa taas olla kiitollinen”, totesi pappi Virpi Koskinen kirkon jälkeen. Vauvakirkkoa toimittamassa olivat myös pappi Milla Mäkitalo, kanttori Sirkku Rintamäki sekä perhetyöntekijät Janette Lintelä ja Sanna Lång.

Kuvassa Venla-vauva vanhempiensa kanssa kummisedän sylissä. Virpi-pappi keskellä.