16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Lauttasaaren seurakunta

Lauttasaaren kirkon kirkkosali sopii monenlaisiin tilaisuuksiin

28.04.2023, 14:48
Lauttasaaren kirkossa on valoisa 600 paikkainen kirkkosali, joka soveltuu kastetilaisuuksiin, vihkimisiin, hautajaisiin sekä konsertti- ja luentotarkoituksiin.
Lauttasaaren kirkon kirkkosali

Lauttasaaren kirkon 600 paikkainen, arkkitehtonisesti arvokas kirkkosali on vuokrattavissa monenlaisiin tilaisuuksiin. Sali soveltuu erinomaisesti muun muassa kastetilaisuuksiin, vihkimisiin, hautajaisiin, konsertteihin sekä luentotilaisuuksiin. Kirkkosalissa on erinomainen akustiikka ja konsertteihin sopiva, uusittu äänitekniikka sekä valo-ohjausjärjestelmä. Myös seminaari- ja luentotarkoituksiin tarvittavat välineet sekä striimaustekniikka löytyvät valmiina.

Evankelisluterilaisen kirkon jäsenet voivat käyttää kirkon tiloja korvauksetta kirkollisissa toimituksissa (kaste, vihkiminen ja hautaan siunaaminen). Muista tilaisuuksista ja kirkkoon kuulumattomien kirkollisista toimituksista seurakunta veloittaa tilavuokraa tilakohtaisen määrittelyn mukaisesti.

Tilavuokraushinnasto

Konsertti, kaupallinen toiminta:

1200 € / 6 h / Lisätuntihinta 100 €. Pääsymaksullinen tilaisuus.

Yleishyödyllinen tilaisuus:

600 € / 6 h / Lisätuntihinta 50 €. Vapaaehtoinen maksu tai maksuton tilaisuus.

Hyväntekeväisyystilaisuus:

600 € / 6 h / Lisätuntihinta 50 €. Vapaaehtoinen maksu tai maksuton tilaisuus.

Seurakuntasali kirkkosalin yhteydessä:

200 € (100 € hyväntekeväisyyskonserteille) / 6 h.

Kirkkosali muuhun kuin konserttiin:

250 € /h / Lisäksi seurakuntasali 50 € /h.

Musiikkiharjoittelu:

25 € /h.

Siunaus:

(kirkkoon kuulumattomat) ke-pe 360 € / tilaisuus.

Siunaus:

(kirkkoon kuulumattomat) lauantaisin 570 € / tilaisuus.

Tiedustelut

Kirkolliset tilaisuudet ja tapahtumatTomi Panigrahi: tomi.panigrahi@evl.fi, p. 050 369 5640
KonserttivarauksetHiski Wallenius: hiski.wallenius@evl.fi, p. 050 380 3526

Kirkkosalin sisustus

Kuoriin vievä käytävä on päällystetty kirjavalla Lapin marmorilla. Kirkon sisustuksen, valaisimet ja ehtoolliskaluston on suunnitellut sisustusarkkitehti Ilmari Tapiovaara. Konstruktivistista, omaperäistä muotoilua edustavissa kalkissa ja viinikannun kahvassa on koristeena jalokiviä. Alttaritaulun tilalla on arkkitehti Petäjän puuristi. Kirkkotekstiilit ovat Annikki ja Ilmari Tapiovaaran sekä taiteilija Hilkka Vuorisen.

Urut ovat Kangasalan urkutehtaan rakentamat. Niissä on 39 äänikertaa. Kuoriurut ovat urkurakentamo Veikko Virtasen tuotantoa vuodelta 2000. Kolme pronssikelloa on valanut Veljekset Friis Oy.