20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Malmin seurakunta

Paastonajan pilates vie lempeään hiljaisuuteen - katso täältä

Malmin seurakunta

12.03.2021, 14:28 /  päivitetty 08.03.2024, 10:24
Pilates on lempeä liikuntamuoto, joka rentouttaa kehoa ja mieltä. Liity mukaan Jakomäen ja Puistolan pappi Aino Poutasen vetämään paastonajan pilatekseen.
Paastonajan pilats kuvassa pastori Aino Poutanen

Paastonaika valmistaa pääsiäiseen. Kehokin kaipaa lempeää hiljentymistä, ja pilates on siihen oiva liikuntamuoto. Pastori Aino Poutanen vastaa paastonajan pilatesvideoillaan monen kaipaukseen saada hengelliseen elämäänsä myös kehollista ilmaisua.

Pilates on liikuntaa, jossa kehitetään rangan liikkuvuutta ja vahvistetaan syviä keskivartalon lihaksia. Harjoitus huoltaa sekä kehoa että mieltä ja opettaa pysähtymistä hetkeen. Paastonajan pilateksen videoissa on jokaisessa oma teemansa: lepo, kiitollisuus, pyhä ja lempeys. Jokainen harjoitus päättyy meditatiiviseen rentoutukseen, jonka aikana kuullaan kanttori Taru Hämäläisen soittamaa musiikkia. Harjoitus päättyy siunaukseen.

Siunausta kehollesi ja mielellesi toivottaa Malmin seurakunta!

Videot on kuvattu Viikin kirkossa keväällä 2021.‍