20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Malmin seurakunta

"Te olette valon lapsia" – Uudet työntekijät ja luottamushenkilöt siunattiin tehtävään

20.01.2019, 22:02
Monta kymmentä seurakunnan uutta työntekijää ja luottamushenkilöä toivotettiin tervetulleiksi Malmin seurakuntaan.
uudet työntekijät siunattiin

Sunnuntain messussa 20. päivä tammikuuta siunattiin monikymmenpäinen joukko uusiin tehtäviin. Mukana oli yhteensä kolmisenkymmentä uutta seurakunnan työntekijää ja luottamushenkilöä.

Messun aluksi Malmin seurakunnan kirkkoherra Heikki Arikka esitteli uudet työntekijät ja luottamushenkilöt.

– Jo varhaisista ajoista alkaen seurakunta on siunannut omat työntekijänsä, luottamushenkilönsä ja seurakunnan vapaaehtoiset. On kiitoksen ja juhlan aika, Arikka sanoi.

Saarnassaan Arikka muistutti kirkon tehtävästä: tuoda pimeyden keskelle toivon näköaloja ja Kristuksen rakkautta. Hän korosti, että jokaisella on oma paikkansa uskon, rakkauden, armon ja toivon välittämisessä.

– Ilman teitä luottamushenkilöitä, jotka olette mahdollistamassa työntekijöille sen, että he pystyvät tekemään oman osuutensa, tämä maailma olisi synkempi paikka. Te olette valon lapsia.

Valoa näki myös seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja ja seurakuntaneuvoston kokousten puheenjohtaja Tuula Pontela.

– Näkymät ovat odottavat, ei synkät. Toivon tulevalta seurakuntaneuvoston kaudelta hedelmällistä vuoropuhelua. Yleensä yhteistyö on parasta silloin, kun ihmiset pystyvät sekä tuomaan esille omia ajatuksiaan että kuuntelemaan toista.

Pontela on toiminut kirkon eri luottamustehtävissä Oulussa ja Helsingissä. Helsingissä hän on ollut luottamustehtävissä 20 vuotta. Pontela lähtee hyvillä mielin tulevaan seurakuntaneuvoston kauteen ennen kuin jättää tehtävän nuoremmille.

Saarnansa lopussa kirkkoherra Arikka puhui siitä, että kirkon työ ei ole aina helppoa. Sanan kylvö ja evankeliumin siemen eivät osu aina hedelmälliseen maaperään. Silti uskomme, että hyvä lopulta voittaa.

– Jeesus on sanonut: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."

Kuva: Mikko Kuivalainen