16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

18.10.2018, 10:40
Yhteiskonsertissa UMO & KYN: Kaipaan Agricolan kirkossa 1.11.2018
konserttikuva

Suomen big band -ylpeys UMO ja maailman kuudenneksi parhaaksi naiskuoroksi rankattu KYN jatkavat yhteistyötään kahdella konsertilla pyhäinpäivän alla. Kun tahot viimeksi kohtasivat, syntyi jotain aivan uutta.

”Luulin, että kuorolaulu ja jazz ovat kuin tuli ja vesi, mutta olin väärässä. Muutin mieleni, kun kuulin naiskuoro KYN:n ja jazzorkesteri UMOn yhteiskonsertin. Kiehtovinta konsertissa oli se, miten 50 naisen kuoro sai 16 miehen big bandin kuulostamaan jotenkin erilaiselta. Aivan kuin konsertissa olisi laulanut kaksi kuoroa rinnakkain ja toisiaan kommentoiden.” (Helsingin Sanomat, Jazzkeittiö-blogi 18.4.2017, Katri Kallionpää)

UMO ja KYN ovat koonneet marraskuun alun konsertteihin uusitun ohjelmistokokonaisuuden, jossa kuullaan pyhäinpäivän tunnelmaan sopivaa musiikkia mm. Anna-Mari Kähärältä ja Kaj Chydeniukselta. Muistojen, muistelemisen ja kaipauksen äärelle vievät tätä konserttia varten Mikko Hassiselta tilatut sovitukset esimerkiksi kappaleista Aamulla varhain ja Sinua, sinua rakastan.

UMO on jazzin ja uuden rytmimusiikin saralla ammattimaisesti toimiva orkesteri, jonka 16-henkinen kokoonpano soittaa vuosittain lähes sata konserttia ympäri Suomen. Orkesterin ohjelmisto ulottuu aina jazzista souliin ja klassiseen musiikkiin, yhdistäen yllätyksellisesti vanhaa ja uutta.

Naiskuoro KYN on kunnianhimoinen kuoromusiikin uudistaja. Helsingin Sanomat on tituleerannut KYN:ä yhdeksi Suomen kuorotaivaan kirkkaimmista tähdistä ja jazzmusiikin edelläkävijäksi. KYN:n viime vuoden meriittilistalle kuuluvat muun muassa Grand Prix -voitto ja erikoispalkinto erinomaisesta lavaesiintymisestä Berliinissä sekä valinta Vuoden kuoroksi. Maaliskuussa 2018 KYN julkaisi yhdeksännen albuminsa, Outo kantele.

Orkesteria johtaa Kirmo Lintinen, kuoroa musiikkineuvos Kaija Viitasalo.

Konsertin kesto: n. 75 min, ei väliaikaa

Ikäraja: S

Kaksi esitystä:

To 1.11.2018 klo 18 (ovet klo 17) Mikael Agricolan kirkko (Facebook-tapahtuma täällä)

Pe 2.11.2018 klo 18 (ovet klo 17) Tapiolan kirkko (Facebook-tapahtuma täällä)

Liput Tiketistä palvelumaksuineen ja ovelta

25 € peruslippu

20 € eläkeläinen, ryhmät (min. 10 hlö)

15 € opiskelija, varusmies, työtön, lapsi (4-15 v.)

Lämpimästi tervetuloa!

www.umo.fi