23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute
Mikaelinkirkko

Lea Grönlund Kontulasta ja Inka Setälä Kotkasta saivat Vuoden vapaaehtoinen -palkinnon

05.12.2019, 14:18 /  päivitetty 05.12.2019, 17:19
Vapaaehtoinen Lea Grönlund kuvattuna Mikaelinkirkon alttarin edessä

Vuoden vapaaehtoinen -palkinto annettiin tänä vuonna kontulalaiselle Lea Grönlundille ja kotkalaiselle Inka Seppälälle. Palkitut valitsi Kansalaisareenan raati.

Lea Grönlund on toiminut vapaaehtoisena tietotekniikan vertaisopastajana ENTER ry:ssä 20 vuoden ajan ja monitoiminaisena Helsingin Mikaelin seurakunnassa 30 vuotta.

Hän opastaa henkilökohtaisissa opastuksissa senioreita ja luotsaa vapaaehtoisten opastajien porukkaa Helsingissä. Lea pitää myös säännöllisesti älykännykkäluentoja, joissa hän innostaa ja rohkaisee vasta-alkajiakin uuden oppimiseen ja kehittymiseen. Lea on ollut mukana monissa Enterin työryhmissä sekä hallituksessa kehittämässä tapoja toimia entistä paremmin.

Lea Grönlund keskellä ja molemmin puolin Enter ry:n työntekijät
Keskellä Lea Grönlund Enter ry:n työntekijöiden kanssa.

Lealla on taito nähdä mahdollisuuksia paikoissa, joissa muut eivät siihen pysty. Hän on yhdistänyt kaksi tärkeää vapaaehtoishommaansa nerokkaasti. Hän pitää Mikaelinkirkossa erilaisia tilaisuuksia, joissa innostaa seurakuntalaisia älypuhelimen iloihin. Mikaelinkirkossa hän toiminut vapaaehtoisena jo vuodesta 1988 saakka.

Toissapäivänä Lea jakoi pipareita aamutuimaan Kontulan metroasemalla seurakuntien joulutempauksessa.

Lean tehtäviin on kuulunut kaikkea mitä mielikuvitus vaan keksii: lähimmäistoimintaa, yhteisvastuuta, tapahtumia, messujen avustamista, kolehdin keräämistä, tervetulotiimissä tervetulleeksi toivottamista, keittiöhommia…

Lea saa kohtaamiltaan avustettavilta spontaaneja halauksia ihan vaan olemalla oma itsensä. Hänen ilonsa ja intonsa tarttuvat.

Onnittelemme lämpimästi Leaa ja Inkaa tunnustuksesta!

Vuoden vapaaehtoiset Inka Setälä ja Lea Grönlund kunniakirjat kädessään
Inka Setälä (vas ) ja Lea Grönlund ovat Vuoden vapaaehtoisia.

Lue Kansalaisareenan tiedote palkinnoista