24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Kiitos kaikille vastuun ja luottamuksen jakajille

22.11.2018, 14:06 /  päivitetty 23.11.2018, 16:28
Munkkiniemessä äänestettiin ennätyksellisen vilkkaasti vuoden 2018 seurakuntavaaleissa. Edellisissä vaaleissa äänestysprosentti oli 14,9 ja vuoden 2018 vaaleissa 17,5.
Kiitos kaikille vastuun ja luottamuksen jakajille t. Munkkiniemen seurakunnan työntekijät

Munkkiniemessä äänestettiin ennätyksellisen vilkkaasti vuoden 2018 seurakuntavaaleissa. Valtakunnallisesti äänestysprosentti oli 14,4. Munkkiniemen seurakunnassa äänieä antaneiden määrä oli 1539 nostaen äänestysprosentin huimaan 17,5 prosenttiin ollen näin pääkaupunkiseudun korkein lukema Lauttasaaren seurakunnan tullessa perässä hyvänä kakkosena Helsingin seurakunnista.

Valituiksi tuli huomattava määrä, 56% uusia edustajia. Munkkiniemen seurakunta sai yhdessä Haagan seurakunnan kanssa suurimman naisenemmistön, sellainen löytyy 16:sta seurakunnasta. Mikaelin seurakuntaan valittiin joukon nuorin, vasta 19-vuotias edustaja. Keski-iältään nuorin seurakuntaneuvosto löytyy Kalliosta - keski-ikä 41 vuotta.

Helsingin tasolla yli 2/3 äänestäjistä sallisi kirkon vihkivän samansukupuolisia pareja. Myös lähetysmäärärahojen käyttö sekä eutanasia olivat päällimmäisten asioiden joukossa mielipiteensä jättäneiden ajatuksissa. Ympäristöasioiden tärkeydestä oltiin joko hyvin yksimielisiä tai sitten painotukset hajautuivat tasaisesti.

Kaikkien helsinkiläisten seurakuntien äänestysprosentit graafisena esityksenä

Kiitos kaikille vastuun ja luottamuksen jakajille t. Munkkiniemen seurakunnan koko työntekijäjoukko

kiitos äänestäjille