24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Matka pääsiäiseen syvenee - "Hanki minulle oikeutta!"

03.04.2019, 14:18 /  päivitetty 03.04.2019, 14:26
Seuraava sunnuntai 7.4. on saanut nimen kärsimyksen sunnuntai. Nimitys judica (= hanki minulle oikeutta) on päivän antifonin alusta (Ps. 43: 1). "Aja minun asiani armotonta kansaa vastaan!" Tästä sunnuntaista alkaa hiljaisen viikon loppuun ulottuva ns. syvä paastonaika. Siksi päivää on sanottu kärsimyksen sunnuntaiksi (dominica passionis). Jeesuksen aikalaiset eivät ymmärtäneet hänen olemustaan ja tehtäväänsä, mutta ”kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät”, oli tuleva kivi, jolle Jumalan seurakunta rakentuu. Jeesus on uuden liiton välittäjä. Hän on kuollut kootakseen yhteen kaikki hajallaan olevat Jumalan lapset. Messun 7.4.2019 Munkkivuoren kirkossa klo 11 toimittaa Riikka Kuusisalo, kanttorina Olga Mäkinen, laulu Riku Salminen.

Jos sinulla on ideoita ja palautetta messusta, niin kuulemme mielellämme. Kirkossa on palautelaatikko ja palautteita voit kertoa messun toimittavalle papille tai jättää sähköpostilla munkkiniemi.srk@evl.fi tai tarja.frilander@evl.fi