25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Seurakuntaneuvoston kevään viimeinen kokous käsitteli taloutta

14.06.2022, 16:25 /  päivitetty 14.06.2022, 16:28
Kevätkauden viimeisessä seurakuntaneuvoston kokouksessa käytiin vilkasta keskustelua erityisesti toiminta- ja taloussuunnitteluun sekä seurakunnan uuteen strategiaan liittyen.
Tummansinisellä taustalla teksti

Munkkiniemen seurakuntaneuvosto päätti kokouksessaan 8.6.2022 muun muassa ottaa käyttöön seurakuntayhtymän laatimat testamentti- ja lahjoitusasioita koskevat ohjeet sekä jatkaa digiprojektin parissa työskentelevän diakoniatyöntekijän palvelussuhdetta vuoden 2022 loppuun asti.

Seurakunnan uuden strategian valmisteluprosessi on loppusuoralla. Strategiatyöryhmä on työskennellyt kevään aikana tiiviisti konsultin tuella. Kokouksessa neuvostolle esiteltiin ehdotus Munkkiniemen seurakunnan strategiaksi. Lopullisesti strategia hyväksytään seurakuntaneuvoston syyskauden ensimmäisessä kokouksessa, minkä jälkeen strategia esitellään seurakunnan tiedotuskanavilla.

Seurakuntaneuvosto merkitsi tiedoksi yhteisen kirkkoneuvoston hyväksymän kehyksen vuodelle 2023, joka sisäisten vuokrien jälkeen osoittaa Munkkiniemen seurakunnan osalta leikkaustarpeeksi 89 000 euroa. Leikkaus edellyttää seurakunnalta rakenteellisia säästötoimenpiteitä. Seurakunnan johtotiimi ja taloustyöryhmä työstävät asiaa yhdessä BDO-talouskonsulttien kanssa elokuun aikana. Talousarvio 2023 tulee seurakuntaneuvoston käsittelyyn syyskuussa.