20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Oulunkylän kirkko

Syyskuun musiikkitapahtumia kirkoissa

05.09.2018, 09:42 /  päivitetty 05.09.2018, 14:03
Kirkkojen musiikkitapahtumissa on luvassa esimerkiksi Jaakko Löytyn ja selloduon yhteiskonsertti ja Oiva Paloheimon runoihin sävellettyä musiikkia.
Löytty, Varonen

Syyskuun alkun musiikkivinkkejä ovat

Olaus Petrin musiikkihartaudet joka arkilauantai kello 18

Arkilauantaisin voi rauhoittua kello 18 Musiikkihartauden äärellä aivan keskustassa sijaitsevassa Olaus Petrin kirkossa osoitteessa Minervankatu 6, 00100 Helsinki. Lauantaina 1.9. kirkossa esiintyy Kaisa Keskitalo, urut, 8.9. Meri Metsomäki, sopraano, ja Hanna Laakkonen-Yang, urut, 15.9. Heli Kantola, urut, sekä 22.9. Markku Heikinheimo, urut. Tilaisuus kestää noin 30 minuuttia ja sinne on vapaa pääsy.

Lisätietoa: www.olauspetri.fi

Viulukonsertti 2.9. Kampin kappelissa

Viulisti Kreeta-Julia Heikkilä soittaa Bachin sooloviulupartita nro 1 B-mollin sunnuntaina 2.9. kello 15 Kampin kappelissa, Simonkatu 7, Narinkkatori, 00100 Helsinki. Hän konsertoi Kampin kappelissa myös sunnuntaina 7.10., sunnuntaina 4.11. sekä sunnuntaina 2.12. kello 15. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Lisätietoa: www.helsinginseurakunnat.fi/kampinkappeli

Yhteyshenkilö: Nanna Helaakoski, nanna.helaakoski@evl.fi

Vaeltava laulaja – Oiva Paloheimo -konsertti su 2.9. Oulunkylän kirkossa

Niilo Rantala ja Matti Nurminen esittävät Oiva Paloheimon runoja sävellettyinä, laulettuina ja lausuttuina Vaeltava laulaja -konsertissa

sunnuntaina 2.9. kello 16–18 Oulunkylän kirkossa, Teinintie 10, 00640 Helsinki. Sävellyksistä vastaa Niilo Rantala. Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelma maksaa 10 euroa. Konsertin järjestää Oiva Paloheimo -seura ry yhteistyökumppaninaan Oulunkylän seurakunta.

Yhteislaulua joka toinen keskiviikko Herttoniemen kirkossa

Herttoniemen kirkolla pääsee yhteislaulun makuun joka toinen keskiviikko kello 14 Laulun siivin -tilaisuudessa. Syksyn päivät ovat 5.9., 19.9., 3.10., 17.10., 31.10.,14.11., 28.11. ja 12.12. Laulattajana toimii kanttori Kirsi Lemponen. Kahvittelemaan voi tulla jo kello 13.30 alkaen. Vapaa pääsy.

Herttoniemen kirkon osoite on Hiihtomäentie 23, 00800 Helsinki.

Majataloilta su 9.9. klo 17 Temppeliaukion kirkossa

Temppeliaukion kirkolla, Lutherinkatu 3, 00100 Helsinki, vietetään matalan kynnyksen Majataloiltaa sunnuntaina 9.9. kello 17–19. Ohjelmassa on yhdessäoloa, musiikkia, rukousta ja Jumalan sanaa. Illassa ovat mukana gospelmuusikko Pekka Simojoki, Ilkka Puhakka, Jukka Jämsén, Make Perttilä Band sekä lauluyhtye Saviastiat 40 vuotta. Illassa julkistetaan Pekka Simojoen uusi ylistyslevy. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Kolehti kerätään Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräykselle. Illan järjestävät Töölön seurakunta ja Suomen Lähetysseura.

Jaakko Löytty & Selloduo Varonen konsertoivat ti 11.9. Temppeliaukion kirkossa

Suomen tunnetuimpiin gospelmuusikoihin kuuluvan Jaakko Löytyn sekä Selloduo Varosen yhteistyön tuloksena on syntynyt CD-levy Yhteistä tietä, jonka on julkaissut Herättäjäyhdistys. Julkistamiskiertueen konsertti kuullaan tiistaina 11.9. kello 19 Temppeliaukion kirkossa, Lutherinkatu 3, 00100 Helsinki. Levyllä lyövät kättä gospelmusiikki ja akustisin soittimin esitetty konserttimusiikki. Yksi punaisista langoista ovat linnut, johon teemaan liittyen kuullaan mm. kappaleet Song of the Birds, Taivaan lintu ja Kaksitoista lintua. Ohjelmistossa on Löytyn uusia sävellyksiä ja uusia sovituksia vanhoista kappaleista sekä Anna-Maaria Varosen sävellyksiä ja sovituksia. Lisäksi kuullaan selloduon esityksinä mm. kansanmusiikkipohjaisia teoksia Unkarista ja Espanjasta.

Kokoonpano: Jaakko Löytty, laulu ja kitara, Anna-Maaria ja Olli Varonen, sello.

Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma maksaa 10 euroa.

Koko kiertueen aikataulut löytyy selloduon sivuilta.

Nämä musiikkivinkit löytyvät myös Kirkko & kaupunki -lehden numerosta 15, sivulta A 13.