19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Pakilan seurakunta

Hallinto

26.01.2023, 10:56

Seurakuntaneuvosto, yhteinen kirkkoneuvosto ja -valtuusto, kirkkoherra ja hiippakunta muodostavat seurakunnan hallinto-organisaation, jonka tehtävät on määritelty kirkkolaissa, kirkkojärjestyksessä sekä seurakuntayhtymän perussäännössä.

Pakilan seurakunnan seurakuntaneuvosto. 14 ihmistä seisoo rykelmässä, yksi nainen istuu heidän edessään lattialla.

Seurakuntaneuvosto on paikallisen seurakunnan toiminnasta vastaava hallintoelin. Se muun muassa valmistelee seurakunnan toiminta- ja taloussuunnitelman, vastaa sen toteutumisesta ja valitsee useimmat seurakunnan työntekijät.
Seurakuntaneuvoston toimikausi on neljä vuotta.

Johtoryhmä ja tiimit muodostavat puolestaan seurakunnan asiantuntijaorganisaation, joka vastaa seurakunnan toiminnan suunnittelusta, toiminnan toteuttamisesta hyväksytyn toimintasuunnitelman puitteissa sekä toiminnan arvioinnista.

Pakilan seurakuntaneuvostossa on 14 vaaleilla valittua jäsentä sekä kirkkoherra. Kokousten puheenjohtajana toimii Peppi Tervo-Hiltula ja sihteerinä Ulla Turunen.