19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Pakilan seurakunta

Asetu ehdolle seurakuntavaaleihin ja vaikuta!

21.06.2022, 11:08 /  päivitetty 14.09.2022, 13:33
Kiinnostaisiko sinua vaikuttaa alueemme ihmisten elämään?
Haluaisitko uudistaa kirkon toimintaa Helsingissä?
Asetu ehdolle, tulevaisuuden kirkkoa tehdään nyt. Ehdokkaiksi haetaan kaikenikäisiä, eri tavoin ajattelevia seurakunnan jäseniä.
vaalisloganit

Mitä?

Vuonna 2022 käydään seurakuntavaalit. Vaaleissa valitaan seurakunnalle luottamushenkilöitä, jotka päättävät niin Pakilan seurakunnan kuin laajemminkin Helsingin seurakuntayhtymän asioista.

Varsinainen vaalipäivä on 20.11.2022. Ennakkoäänestys järjestetään 8.–12.11.2022.

Miten ja kuka?

Seurakuntavaaleissa asetutaan ehdolle valitsijayhdistyksen kautta

Ehdokkaaksi voi asettua konfirmoitu kirkon jäsen, joka on seurakunnan jäsen viimeistään 15.9.2022 ja täyttää 18 vuotta viimeistään 20.11.2022. Jos et ole kirkon jäsen, mutta ehdokkuus seurakuntavaaleissa kiinnostaa, liity kirkkoon ajoissa.

Kuinka?

Ehdokkaaksi voi asettua liittymällä jo olemassa olevan valitsijayhdistyksen ehdokaslistalle. Voit perustaa myös itse valitsijayhdistyksen. Valitsijayhdistyksen perustamiseen tarvitaan vähintään 10 seurakunnan äänioikeutettua jäsentä. Valitsijayhdistys voi sitten asettaa omia ehdokkaitaan sekä seurakuntaneuvoston että kirkkovaltuuston vaaleihin.

Jos haluat perustaa oman valitsijayhdistyksen, seurakunnan kirkkoherranvirastosta saat tarvittavat asiakirjat. Valitsijayhdistysten perustamisasiakirjat on toimitettava kirkkoherranvirastoon viimeistään 15.9.2022 klo 16.

Listat

Tulkaa kaikki -lista

Tulkaa kaikki -liike on yhdysside kirkon jäsenille ja ystäville, jotka ajattelevat, että voidakseen täyttää tehtävänsä kirkon on uudistuttava.

Tutustu liikkeeseen sivustoilla.

Yhdyshenkilö:

Susanna Airola

susanna.airola@gmail.com

Toimiva ja välittävä Pakilan seurakunta -lista

Missiomme on, että kirkossa

· arkeen kuuluu ihmisten kohtaaminen ja kuunteleminen

· lähimmäisenrakkaus toteutuu sekä ilon että surun hetkellä

· kirkon sanoma on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki

· pääsee osalliseksi armosta, rakkaudesta ja syntien anteeksiantamisesta

· kannamme vastuuta lähimmäisistämme,: tuemme lastemme ja nuortemme kristillistä kasvatusta, erilaisissa elämäntilanteissa eläviä perheitä ja yksinasuvia

· muistamme vanhuksia keskuudessamme