18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Pakilan seurakunta

Vox Sonora kuoro esiintymismatkalla Tormassa

19.09.2019, 09:34
Seurakuntamme kuoro sai esiintymiskutsun ystävyysseurakuntamme kirkkoherralta Mehis Pupartilta
Pakilan seurakunnan kuoro laulaa Torman kirkossa.

Vox Sonora -kuoro teki 14. ja 15. päivä syyskuuta esiintymismatkan Torman kirkkoon. Mukana oli kuorosta noin 20 laulajaa, kuoronjohtaja Ari Häyrinen, Pakilan seurakuntaneuvoston jäseniä sekä Pakilan Torma Ystävien puheenjohtaja Pauli Matikainen.

Kuoron jäsen Eija Honkala kertoo:

"Matkalaisia oli vastassa kirkkoherra Mehis Pupart, joka johdatti porukkamme vesisateen läpi pappilaan tulokahveille. Sen jälkeen lähdimmekin asettautumaan paikoillemme jumalanpalvelusta varten. Mahtavassa vanhassa kivikirkossa oli hyvä laulaa ja messun alkajaisiksi kuoromme kajautti viron kielellä laulun ”Puhapäeva hommikul” (On kesän kirkas huomen). Sunnuntain teemana oli ”Kuka on lähimmäiseni” , ja saarnassaan kirkkoherra liitti Pakilan seurakunnan Torman kirkolle antaman avustustyön osoitukseksi pyyteettömästä lähimmäisen rakkaudesta.

Messun jälkeen siirryimme seurakunnan tarjoamalle lounaalle ja asettauduimme virittäytymään klo 15.00 alkavaan konserttiimme.

Aloitimme perinteisillä suomalaisilla kuoroklassikoilla, kuten ”Soi kunniaksi Luojan”, ”Finlandia” sekä ”Ei mitään multa puutu” ja ”Kesäpäivä Kangasalla”. Myöhemmin seurasi hartaampaa kirkkomusiikkia, kuten ”Katso, hän kantoi tuskamme”, ”Der Herr ist mein Hirt”, ”An Irih Blessing”, ”Kosketa minua henki”, ”Laudate omnes gentes” ja uudempaa tuotantoa edustava Jukka Kuoppamäen ”Sininen ja valkoinen”. Konsertin lopuksi kiipesimme kirkon parvelle laulamaan Arin säestäessä uruilla Mozartin Ave verum corpuksen, Vivaldin Glorian ja Et in Terran ja konsertin huipennukseksi Händelin Messias- oratoriosta Halleluja-kuoron."

‍Esiintyminen sai yleisöltä suuret suosionosoitukset ja kuoro palasi hyvillä mielin kotiin.

Vox Sonora -kuoro harjoittelee Hyvän Paimenen kirkossa keskiviikkoisin klo 18. Kuoroa johtaa kanttori Ari Häyrinen. Uudetkin laulajat ovat kuoroon tervetulleita, Ariin voi olla yhteydessä joko puhelimitse p. 09 2340 5536 tai sähköpostilla ari.hayrinen@evl.fi.