25.04. Grattis: Markus, Mark, Marco | Respons
Johannes församling

Andligt liv

Det andliga livet i Johannes

Johannes församling har en mångsidig andlig verksamhet för vuxna och barn.

På söndagarna firar vi högmässa i S:t Jacobs kyrka kl 10 och i Johanneskyrkan kl 12. Önskar du en stund av stillhet mitt i veckan är du välkommen att delta i veckomässan i Johanneskyrkan på onsdagar kl 18. På tisdagar har vi middagsbön och diakoniträff i Johanneskyrkan kl 12. Under hösten firar vi Tomasmässan tre tisdagar kl 18. Se försasmlingens månatliga program för närmare info.

Under året arrangeras även andliga retreater.

Johannes församling vill på flera sätt inkludera barn i det andliga livet.

Vi har en söndagsskola i brevform som skickas ut till dem som vill ha. Ett par gånger per termin har familjer med småbarn möjlighet att delta i Nallegudstjänst och gå på Pilgrimsvandring för småbarnsfamiljer. Vi ordnar även Family fun med andakter som inslag i Hörnan och S:t Jacob flera gången per termin.

Kolla in bloggen Andetag där Johannes församlings kaplan Monica Heikel-Nyberg tillsammans med andra skriver inlägg med tankar om vardagstro och tvivel.