25.04. Grattis: Markus, Mark, Marco | Respons
Johannes församling

Missionsprojekt i Ryssland

25.07.2019, 09:37
Johannes församling är involverad i två projekt i vårt östra grannland.

Johannes församling har kontakt med och stöder två missionsprojekt. Det ena är ett skyddshem för barn i Viborg som heter Dikoni och det andra är stiftelsen Jokainen-säätiö som hjälper ryska barn med muskelsjukdomar. Stiftelsen har sin hemort i St. Petersburg. Tvillingarna Veronika och Viktoria Shutova driver vardera en av organisationerna.

Församlingens missionsarbetsgrupp gjorde ett studiebesök till Viborg i februari 2018 för bekanta sig med arbetet som görs i dessa organistioner. Både den lutherska församlingen och systrarnas organisationer tog emot oss med värme och vänlighet. Vi ser framför oss ett gott och fruktbart samarbete.

Bilden är från Dikoni och föreställer Veronika och Tatjana från Jokainen-säätiö samt en präst från den lutherska församlingen i Viborg.