23.04. Grattis: Göran, Georg, Jörgen, Jörn, Örjan, Jöran | Respons
Johannes församling

Sommarkyrka del 7: Typ Livet-podden gästas av Nadine Mabinda

23.06.2020, 09:05 /  päivitetty 07.07.2020, 11:40
Vi i Johannes församling vill fortsätta erbjuda innehåll på webben för de som av olika orsaker inte kan delta i den fysiska verksamheten.
Texten sommarkyrka och Typ Livet-poddens logo med bild på de tre personer som talar i podden

Del 7 i serien Sommarkyrkan är avsnitt 4 av Typ Livet, en podcast för unga vuxna. Avsnittet är uppdelat i två delar och denna gång talar vi om ett stort och viktigt ämne, nämligen rasism. Med oss som gäst har vi Nadine Mabinda som berättar om sina egna erfarenheter, samt hjälper oss förklara en del återkommande begrepp. Utöver det läser vi upp lyssnarnas berättelser och försöker svara på era frågor. Dessutom förklarar vi varför vita måste sluta använda vissa ord. Och mycket mer, förstås.

Nedan hittar du båda avsnitten: