23.04. Grattis: Göran, Georg, Jörgen, Jörn, Örjan, Jöran | Respons
Johannes församling

Var är du? – Enkät om ensamhet

29.08.2019, 18:14 /  päivitetty 18.09.2019, 13:47
I höst uppmärksammar vi ensamhet. Hjälp oss samla in erfarenheter och tankar kring ensamhet via vår enkät!
var är du

Vecka 40 är en speciell vecka i Johannes församling. Då kommer vi ha en temavecka i samarbete med Yrkeshögskolan Novia.

Studenter från Novia intervjuar församlingsmedlemmar om deras upplevelser av ett av vår samtids största sociala problem – nämligen ensamhet.

Du kan också fylla i en enkät om ensamhet här: www.tinyurl.com/ensamhet

Alla svar kommer att behandlas anonymt.

VILL DU BLI INTERVJUAD?

Vi söker också svenskspråkiga i alla åldrar för intervjuer där vi undersöker hur man på bästa sätt kan motverka ensamhet och förebygga psykisk och fysisk ohälsa bland församlingsmedlemmar.

Vi hoppas att du – eller någon du känner – är intresserad av att delta! Intervjun tar max 20 min och kan göras hemma eller i församlingen. Sjukskötar-, hälsovårdar- och socionom-studerande vid Novia gör intervjuerna parvis under perioden 30.9–4.10.2019.

Vill du delta, vänligen kontakta: Camilla Strandell-Laine, lektor, projektledare, Yrkeshögskolan Novia, camilla.strandell-laine@novia.fi, 050 472 8127 (vardagar kl. 10–14)

Mer info: www.novia.fi/forskning/alla-projekt-pa-novia/halsa-och-valfard