19.04. Grattis: Bernt, Bernhard | Respons
Hela Helsingfors

Bänka dig kring julbordet i kyrkan

17.12.2018, 15:26
Du behöver inte fira julafton ensam ifall du inte vill. Utöver de traditionella julbönerna erbjuder församlingarna även gemenskap runt julbordet.
Julkrans på en tegelvägg

Jullunch i Johannes församling 24.12 kl. 12-14 i Högbergssalen, Högbergsgatan 10 E 2a våningen.

Anmälan senast 20.12 till bettina.stenback@evl.fi.

Jul i Matteus på julafton: Varmt välkommen med antingen som deltagare eller medhjälpare!

Känner du nån som skulle behöva en gemenskap att fira jul med? Eller nån som bara inte den här gången orkar pynta/laga julmat? Eller kanske nån som har utrymme i sitt julfirande för att komma och glädja andra? Bjud in honom/henne till julafton i Matteus eller kom själv! Man får gärna anmäla sig till kansliet ( tfn. 09 2340 7300, e-post matteus.fors@evl.fi) men man är också välkommen oanmäld. Gemenskap utan krav för alla - familjer, ensamma, gamla och unga. Vi inleder med julandakt i Matteuskyrkan kl.16 och går sen upp till Matteussalen för att äta julmiddag ca kl.17. Man kan stanna kvar fram till kl.20. På plats av medarbetarna i år finns bl.a Patricia och Tonja. Evenemang här.

Om du inte har någon att fira jul med, är du varmt välkommen hem till kyrkoherden Daniel Björk i Petrus församling. Kontakta kansliet för info. petrus.fors@evl.fi 09-2340 7100.

Läs mera i Kyrkpressen.