19.04. Grattis: Bernt, Bernhard | Respons
Hela Helsingfors

Mikaelidagen - barnens och änglarnas dag

22.09.2020, 14:07
Mikaelidagen handlar om ärkeängeln Mikael och kampen mot det onda. Dagen har länge haft prägeln av såväl barn som änglar, och firas därför på många håll med familjegudstjänst, och kanske barnkör.
Kaunis syksyn ruskan värjäämä puu taustalla hehkuu punaisena, sen edessä seisoo hymyilevä äiti joka pitää pientä tyttöä sylissään. / En mamma med sitt barn i famnen. Höstligt brunröda färger i bakgrunden.

Festgudstjänst 4.10.2020 kl. 12

Petruskyrkan fyller 40-år vilket firas med en festgudstjänst tillsammans med Oulunkylän seurakunta i Petruskyrkan. Daniel Björk, Raivo Savik, körerna Petrus Vokalensemble och Adoramus, solister Hannu Leskinen och Jaana Hoving medverkar. Delar av kantor Peter Hillis kantat framförs. Skogsbäcksvägen 15 i Månsas.

Gudstjänst på Drumsö kl. 10 på Heikasvägen 7.

Högmässa i Matteuskyrkan kl. 10, Åbohusvägen 3.

Högmässa kl. 12 i Johanneskyrkan, Högbergsgatan 12.