20.04. Grattis: Tindra, Arla | Respons
Hela Helsingfors

Uppdatering: Renoveringen av S:t Jacobs kyrka inleds på hösten – nya utrymmen på Heikasvägen

25.06.2020, 14:12 /  päivitetty 21.08.2020, 15:40
Förberedelserna för renoveringen av S:t Jacob fortskrider i snabb takt.
En bild av S:t Jacobs kyrka inifrån. Tagen av Linda Jordas.

Tidigare i sommar gick vi ut med nyheten om att de nya utrymmena för verksamheten på Drumsö finns på Hallonnässtranden. Men som alltid när ett stort projekt är på gång kan ändringar ske. Det visade sig att kostnaderna för Hallonnässtanden skulle ha blivit för höga.

Från och med hösten kommer vi befinna oss på Heikasvägen 7, som ligger en dryg kilometer från S:t Jacob. Kontraktet är undertecknat och nu börjar förberedandet inför flytten som äger rum i augusti.

Söndag 23.8 kl. 10 ordnas en avslutande mässa i S:t Jacob. Eftis håller till i S:t Jacob ännu vecka 35 och fortsätter sedan i nya utrymmen. Vi uppdaterar vartefter vi vet mer om övrig verksamhet på Drumsö.

Gemensamma kyrkofullmäktige godkände offerten för renoveringen av S:t Jacobs kyrka i juni 2020. Planerna har legat på is sedan 2018, men nu startar projektet som beräknas ta knappt två år.