25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta
Avuksi muille, osallistuminen seurakunnan toimintaan, kaksi ihmistä ottaa toisiaan kädestä kiinni

Avuksi muille

Avuksi muille?

Muistatko, kun unohdit avaimet kotiin ja soitat huollon avaamaan ovea. Joudut odottelemaan jonkun aikaa. Ehdit jo harmitella tapahtunutta, kun naapurisi tulee sinua rappukäytävässä vastaan ja tarjoutuu keittämään kahvit odotellessa. Juotte kahveja ja vaihdatte kuulumisia.

Jokainen meistä joskus on auttanut ja saanut apua. Miten onnelliseksi se voikaan ehdä!

Avuksi muille voi olla myös erilaisen vapaaehtoistoiminnan kautta. Siinä ollaan avuksi yksilöille tai yhteisöille ilman palkkaa.

Toiminnassa mukana olevat vapaaehtoiset ovat tavallisia ihmisiä, joilla on tavallisia taitoja. Voit lähteä mukaan avuksi tutustumalla Vapaaehtoistyö.fi-sivustolla avoinna oleviin tehtäviin. Jos sinulla on erityisosaamista, siitäkin voi olla tehtävissä hyötyä.

Kesäaikana kesä-elokuussa Helsingin tuomiokirkossa voi vierailla myös iltaisin klo 18-24 välillä. Tämä on mahdollista siksi, että seurakunnassa on vapaaehtoisia, jotka pitävät kirkon ovia vieraille auki - joka päivä.

Vapaaehtoistehtäviä on monenlaisia. Voit itse valita sinua kiinnostavan tehtävän. Me autamme sinut tehtävässä alkuun.

Tuomiokirkkoseurakunnassa avoinna olevia vapaaehtoistehtäviä löydät tästä linkistä.

Tervetuloa mukaan!