20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Helsingin tuomiokirkko auringonlaskussa

Hartauselämä

Tapahtumat

Kalenteri ja kellosymboli 21.04.2024 klo 10:00 - 11:15 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMikael Agricolan kirkko
Kalenteri ja kellosymboli 21.04.2024 klo 18:00 - 20:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMikael Agricolan kirkko
Kalenteri ja kellosymboli 22.04.2024 klo 07:30 - 08:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliHelsingin tuomiokirkko

Sydämen puhetta Jumalan kanssa

Olet ehkä joskus ollut mukana kotiasi lähellä olevassa kirkossa jouluhartaudessa. Tai saatat muistaa kouluajoilta keskusradion kautta pidetyt hartaudet, ehkä joskus kokoonnuttiin sinunkin koulussasi hartaushetkeen jumppasaliin tai sankarihautausmaalle. Olet saattanut kuulla kenties radiosta aamu- tai iltahartauden.

Hartaus on pieni hetki, jossa voi olla puhetta, raamatunlukua ja ehkä myös musiikkia. Se on vapaamuotoinen tilaisuus, jossa voidaan myös mietiskellä ja rukoilla, sydämemme puhua Jumalan kanssa.

Tuomiokirkkoseurakunnan hartaushetkiin voit osallistua vaikkapa jouluna ja pääsiäisenä, kristillisen kirkon suurimpina juhlapyhinä. Hartaushetkiä järjestetään myös muina aikoina erilaisten tilaisuuksien yhteydessä, mutta myös esim. päivärukouksen muodossa Tuomiokirkossa maanantaisin, tiistaisin ja perjantaisin. Hartaushetken voi viettää vaikka ihan kotonakin vaikka sytyttämällä kynttilän ja lukea hartaustekstin.

Alla olevan linkin kautta pääset lukemaan Kirkon viestinnän tuottamia Sana sinulle -hartauksia. Jokaiselle vuoden pyhäpäivälle löytyy oma tekstinsä.