25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta
Vanha kirkko ja kukkiva omenapuu

Rukoushetket

Hiljentymistä rukoushetkissä

Murehduttaako mieltäsi kiireet töissä? Huolestuttaako läheisesi sairaus? Pelottaako huominen, kun et tiedä mitä se tuo tullessaan? Suretko menettämääsi läheistäsi?

Rukoilemme usein silloin, kun olemme elämässämme isojen ja mieltä painavien asioiden äärellä. Kun meiltä viedään kaikki omat keinot ratkaista ongelmia ja koemme, että jäljellä ei ole mitään, silloin olemme kaikkein lähimpänä Jumalaa.

Raamatun sanoin:

"Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa." (Fil. 4:6)

Jumala toivoo kuulevansa meistä. Voimme kertoa hänelle huolemme, mutta myös elämämme onnellisista hetkistä ja kiittää siitä hyvästä, jota olemme elämäämme saaneet. Voimme rukoilla koska vain ja missä vain, joskus ehkäpä yhdessä rukoushetkissä.

Tuomiokirkossa pidetään joka viikko maanantaisin, tiistaisin ja perjantaisin päivärukous klo 12. Kesällä vähän harvemmin. Voit tulla mukaan, osallistua lyhyeen rukoushetkeen omien ajatuksiesi, pyyntöjesi ja kiitoksiesi kanssa ihan vain hiljaisesti olemalla läsnä. Niissä hetkissä sinulta ei vaadita mitään eikä sinulta odoteta mitään. Saat vain olla ja levätä.

Tapahtumakalenterista löydät myös muita rukoushetkiä, kuten luottamuksen rukoushetket.

Rukouksia erilaisiin elämäntilanteisiin löydät myös kirkon verkkosivuilta