19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Koko Helsinki

Adventista alkaa joulunodotus tänäkin vuonna

27.11.2020, 17:20
Tänä adventtina elämme poikkeuksellisessa ajassa. Hoosianna-kirkon osallistujamäärä on hyvin rajattu ja maanantaina tulee vielä tiukempia rajoituksia ja suuri osa seurakuntien toiminnasta jää kolmen viikon tauolle.
Piirretty kuva, jossa koristeellinen tausta ja tyylitelty Maria ja Jeesus-lapsi sekä teksti Herran syntymä on lähellä.

Adventti (lat. adventus Domini tarkoittaa ”Herran saapumista tai tulemista”), sitä vietetään joulua edeltävänä vajaan neljän viikon jaksona. Adventtisunnuntait ovat neljä joulua edeltävää sunnuntaita. Jokaisena adventtisunnuntaina sytytetään adventtikynttilä.

Koska ajat ovat erikoiset valoa tarvitaan nyt jokaiseen kotiin. Hoosianna pitänee laulaa kotioloissa. Joulua odotetaan nyt ehkä hartaammin kuin aiempina vuosina ja rukoillaan koronatilanteen lievittymistä.

Vaikka kaikki olisi epävarmaa, yksi asia on täysin varma. Joulu tulee joka tapauksessa ja Jeesus-lapsi syntymäjuhlaa vietetään.

Sitä odottaessa, voit kuunnella vaikkapa Jouluradiota tai osallistua Rakenna joulupuu -keräykseen. Katso seurakuntien Hoosianna-kirkkoja netistä tai ole mukana luomassa valoa toisille.