20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Eeva-Liisa Hurmerinnalle myönnettiin rovastin arvonimi

30.05.2018, 14:36 /  päivitetty 30.05.2018, 15:13
Helsingin piispa Teemu Laajasalo on myöntänyt tänään rovastin arvonimen Kallion kappalaiselle Eeva-Liisa Hurmerinnalle ja viidelle muulle ansiotuneelle papille.

Eeva-Liisa Hurmerinta, s. 1957 on tehnyt pitkän uran kirkossa. Hän on työskennyt mm. seurakuntapastorina Pakilan seurakunnassa, Helsingin seurakuntien kasvatusasiankeskuksen pyhäkoulutyön lehtorina ja sairaalapyhäkoulutyön sihteerinä ennen siirtymistään Kallion seurakuntaan. Hän on koulutukseltaan myös sielunhoidon työnohjaaja.

Vuodesta 1990 lähtien Hurmerinta on työskennellyt Kalliossa, jossa kappalaisena vuodesta 2009. Hän oli pitkään kasvatuksen työalan vastaava. Viime vuosina hänen vastuualoinaan on ollut evankelioimis- ja lähetystyö, aikuistyö ja kurssitoiminta. Erityisesti raamattuopetuksen kehittäminen on ollut Eeva-Liisan sydäntä lähellä. Yhteistyö Suomen Ev.Lut. Kansanlähetyksen ja Kansan Raamattuseuran kanssa on ollut hedelmällistä.

Piispa Teemu Laajasalon siirryttyä Helsingin piispaksi marraskuussa 2017, Eeva-Liisa Hurmerinta on toiminut Kallion vt. kirkkoherrana. Hän on luotsannut seurakuntaa ansiokkaasti vaativassa murrosvaiheessa keskittyen myös henkilöstön hyvinvointiin.

Eeva-Liisa Hurmerinta tunnetaan hyvänä työnohjaajana, sielunhoitajana ja saarnaajana. Yhteistyökyky, valoisa olemus ja huumorintaju tekevät Eeva-Liisan kanssa työskentelystä ilon.

Piispa voi myöntää rovastin arvonimen kirkollisessa työssä erityisesti ansioituneelle papille. Muut tänään rovastin arvonimen saaneet ovat Vantaan seurakuntayhtymän johtava kasvatustyön pastori Tarja Korpela, Tuomiokirkkoseurakunnan aluekappalainen Seppo Kosonen, Helsingin Mikaelin seurakunnan kappalainen Aimo Lankinen, Kirkkohallituksen asiantuntija Terhi Paananen ja Kirkkohallituksen ulkosuomalaistyön pappi Timo Sainio.

Lisätietoa:

Vt. kirkkoherra Eeva-Liisa Hurmerinta, p. 09 2340 3610, eeva-liisa.hurmerinta@evl.fi

Viestinnän projektipäällikkö Anu Merenlahti, p. 050 3304369, anu.merenlahti@evl.fi

Lisätietoa:

Eeva-Liisa Hurmerinta, vt. kirkkoherra Eeva-Liisa Hurmerinta, p. 09 2340 3610, eeva-liisa.hurmerinta@evl.fi,