20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Koko Helsinki

Gå i påskkyrka hemma i soffan

20.03.2020, 08:55 /  päivitetty 23.03.2020, 10:25
Kyrkan har en viktig uppgift att förmedla hopp, frid och tröst i alla lägen. Vårt gudstjänstliv upphör inte även om församlingen inte kan samlas just nu. Söndagsgudstjänster hålls ändå, utan församling, och vi fortsätter att be för varandra och för vårt land.
Kuvassa näkyy Helsinkiä ja taloja ylhäältä päin kuvattuna, taustalla hieman pilvinen taivas. Kuvan päällä sininen viiva, joka vie yhdeltä talolta taustalla näkyvälle Tuomiokirkolle, viivan yläpuolella läppärin kuva.

Via webben kan du enkelt delta i gudstjänster var du än befinner dig med hjälp av dator, en surfplatta eller på din telefon. Både på YLE Arenan men också på många av församlingarnas hemsidor och facebooksidor hittar du länkar till påskens gudstjänster, både som direkta streamar och inspelningar.

Musikgudstjänst med Mrs Bighill Singers

Pianist: Staffan Strömsholm. Kör: Mrs. Bighill Singers (Heidi Storbacka, Sofie Björkholm, Daniela Strömsholm, Mattias Björkholm, Rasmus F. Forsman, Rebecca Ekman, Sarah Tiainen, Fanny Sjölind och Staffan Strömsholm). Gudstjänsten sändes första gången den 22.3.2020. Titta här.

YLE Arenan hittar du också intervjuserien Himlaliv och livets stora frågor, korta andakter mer tankar och ord för dagen samt gudstjänster för radio och tv.

Församlingarna streamar direkt på söndagarna

Söndagsgudstjänsten visas som direktsändning på Petrus facebook-sida, södagar kl 10 och kl 15.30. Du kan se gudstjänsterna via länken även om du inte har ett eget facebook-konto. Du hittar Petrus facebooksida HÄR.

Söndagsgudstjänsten från Matteuskyrkan kl. 10 hittar du på församlingens facebooksida HÄR.

I Webbkyrkan finns en förteckning över alla strömmade gudstjänster från hela landet.

Gudstjänster och andra program på finska finns samlande HÄR.