20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Helsingin seurakuntien leirikeskukset kiinni pääsiäisen yli

18.01.2021, 12:00 /  päivitetty 17.01.2021, 23:43
Helsingin seurakuntien leirikeskukset pidetään kiinni pääsiäiseen asti, pääsiäispyhät mukaan lukien. Leirikeskukset ja niissä tapahtuva toiminta on jo ollut tauolla joulu-tammikuun.
Kuvassa Kellokosken juhlatalon puinen päärakennus lumen keskellä

Leiritoiminta pyritään kuitenkin käynnistämään mahdollisimman nopeasti, jos koronatilanne muuttuu myönteisesti niin, että viranomaiset voivat lieventää nyt voimassa olevia rajoituksia.

Pääsiäiseen ulottuva leiritauko vaikuttaa etenkin hiihto- ja pääsiäislomaksi suunniteltuihin rippileireihin. Seurakuntien leirivastaavat ovat lähipäivinä ja -viikkoina yhteyksissä leiriläisiin ja heidän huoltajiinsa.

”Halusimme odottaa päätöksemme pohjaksi terveysviranomaisten, kaupungin ja ministeriön suosituksia. Nyt kun on selvää, että myös lasten ja nuorten harrastustoiminnan rajoitukset jatkuvat, joudumme huomioimaan tämän myös leiriemme järjestelyissä”, sanoo yhteisen seurakuntatyön johtaja Stefan Forsén.

Sulku koskee Helsingin seurakuntien Kellokosken juhlatalon, Lohirannan, Korpirauhan ja Porkkalan leirikeskuksia. Seurakuntien leirikeskuksista Kivisaari ja Lekholmen ovat käytössä vain kesäkaudella.

Kuva: Kellokosken juhlatalo, kuvaaja: Anu Ylä-Jussila