19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Hanna Mithikusta Helsingin yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja

31.01.2019, 21:49 /  päivitetty 01.02.2019, 08:49
Hanna Mithiku

Helsingin seurakuntien päättäjät valitsivat keskuudestaan puheenjohtajaksi Hanna Mithikun Haagan seurakunnasta. Helsingin seurakuntien uusi yhteinen kirkkovaltuusto kokoontui torstaina 31.1. Mithiku johtaa yhteisen kirkkovaltuuston puhetta seuraavat kaksi vuotta. Valtuuston varapuheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Christoffer Perret Petrus församlingista.

Mithiku toimii projektipäällikkönä Nuorten Akatemiassa, koulutukseltaan hän on teologian maisteri. Mithiku valittiin puheenjohtajaksi kolmesta ehdokkasta äänin 38, Anna Munsterhjelm Töölön seurakunnasta sai 32 ääntä ja Jukka Leppilampi Tuomiokirkkoseurakunnasta 18 ääntä.

Myös yhteisen kirkkoneuvoston jäsenet valittiin

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana jatkaa Helsingin tuomiokapitulin nimittämänä Vartiokylän seurakunnan kirkkoherra Jukka Pakarinen. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin psykoterapeutti Riitta Asikanius Kallion seurakunnasta ja hänen varajäsenekseen keskustakirjaston johtaja Anna-Maria Soininvaara Tuomiokirkkoseurakunnasta.

Yhteisen kirkkoneuvoston muiksi jäseniksi valittiin:

Helsingfors prosterista: Lotta Keskinen (Johannes församling), varajäsen: Martina Harms-Aalto (Johannes), Rolf Steffansson (Matteus församling), varajäsen: Anders Wikström (Matteus)

Huopalahden rovastikunnasta: Risto Harju (Munkkiniemi), varajäsen: Jukka Tuominen (Pitäjänmäki)

Salla Ranta (Haaga), varajäsen: Antti Lanamäki (Haaga)

Anni Järvilehto (Kannelmäki), varajäsen: Kaarina Osmoviita (Munkkiniemi)

Malmin rovastikunnasta: Esa Ahonen (Malmi), varajäsen: Tuulikki Vuorinen (Malmi)

Pertti Sundberg (Oulunkylä), varajäsen: Vilja Alanko (Malmi)

Tuula Pontela (Malmi), varajäsen: Samuel Kopperoinen (Pakila)

Tuomiorovastikunnasta: Otto Lehtipuu (Paavali), varajäsen: Juha-Pekka Sihvonen (Lauttasaari)

Riitta Asikanius (Kallio), varajäsen: Anna-Maria Soininvaara (Tuomiokirkko)

Kristiina Kartano (Lauttasaari), varajäsen: Arttu Lindroth (Töölö)

Vartiokylän rovastikunnasta: Rakel Hiltunen (Herttoniemi), varajäsen: Reetta Pauni (Herttoniemi)