20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Koko Helsinki

Juhannusta juhlitaan seurakunnissa

17.06.2019, 11:25 /  päivitetty 18.06.2019, 12:53
Juhannuksena voi viettää myös kaupunkijuhannusta ja osassa seurakuntia on tapahtumia myös juhannuksena.
Kuvassa valkoisia juhannusruusuja

Juhannusaattona 21.6. voi piipahtaa vaikkapa Helsingin seurakuntien kesäsaaressa eli Mustasaaressa. Saareen pääsee juhannuksena kello 12–20.

Katso lisätietoa Mustasaaresta: https://www.mustasaarentoimintakeskus.fi/

Juhannusaattona on juhannusjuhlia Paavalinkirkolla, Pitäjämäen ja Oulunkylän kirkoilla. Roihuvuoren seurakunnan perinteistä juhannusjuhlaa vietetään Laajarannassa.

Tuomiokirkko on puolestaan avoinna läpi juhannusyön. Luvassa on rukoushetkiä tasatunnein, Nuoren seurakunnan veisuja ja pikkutunteina myös teetä. Kirkkoyön jälkeen klo 10 alkaa juhannuspäivän sanajumalanpalvelus.

Myös Kampin kappeli Narinkkatorilla on avoinna juhannuksena perjantaina 21.6. kello 8–16, la–su kello 12–18. Paikalla voi huojentaa mieltään, ilman ajanvarausta, kirkon tai sosiaalialan työntekijälle. Tilaa on myös pysähtymiselle ja yhteiselle rukoukselle.

J‍uhannuspäivänä 22.6. jumalanpalveluksia vietetään monissa kirkoissa. Huopalahden ja Pitäjänmäen kirkoissa vietetään kansanlaulukirkkoa kello 10 alkaen.

Vuosaaren kirkolla taas lauletaan jumalanpalveluksen jälkeen kesälauluja alkaen kello 12.30. Jumalanpalvelusta vietetään myös Karunan kirkossa Seurasaaressa kello 13–14.30. Kallion kirkossa voi kuunnella karjalaista musiikkia kello 16 alkavassa konsertissa.

Katso kaikki seurakuntien juhannustapahtumat täältä.