19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Juha Silanderista Helsingin seurakuntayhtymän hallintojohtaja

07.10.2021, 18:48
Yhteinen kirkkovaltuusto päätti torstaina, että kauppatieteiden maisteri, lakiekonomi Juha Silander nimitetään Helsingin seurakuntayhtymän hallintojohtajan virkaan 15.10. alkaen.

Hallintojohtajan tehtäviin kuuluvat mm. seurakuntayhtymän yleishallinnosta, taloushallinnosta ja rahoituksesta vastaaminen. Hakijoita tehtävään oli 15.

Juha Silanderin katsottiin täyttävän hakijoista parhaiten viran vaatimukset. Hänen työkokemuksensa sekä talouden että hallinnon tehtävistä on laajaa ja antavat vahvan pohjan vaativiin esimiestehtäviin.

Monipuolisen talousosaamisensa lisäksi Silanderilla on vahvaa sijoittamisosaamista.  Hänellä on myös tehtävässä tarvittava kokemus julkishallinnon johtamistehtävistä seurakuntayhtymistä.

Silander on hoitanut helmikuun alusta Helsingin seurakuntayhtymän hallintojohtajan tehtävässä viransijaisena. Tätä ennen hän on työskennellyt muun muassa vuodesta 2016 alkaen Vaasan seurakuntayhtymän talousjohtajana.

Silanderin erityisenä vahvuutena on myös hänen poikkeuksellisen laaja ymmärryksensä työskentelystä luottamushenkilöorganisaatioissa, hän on toiminut paitsi viranhaltijana myös luottamushenkilönä. Hänen osaamisensa ja taitonsa ovat hallintojohtajan virkaan kokonaisuutena hakijoista parhaat.