23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute

Julkonserter och allsång för barn

08.11.2018, 10:44 /  päivitetty 14.11.2018, 10:36
Sjung in julen tillsammans! Alla är välkomna att sjunga de vackraste julsångerna under hela december! Dessa tillfällen är särskilt anpassade för en ung publik:

De vackraste julsångerna med små och stora tisdag 11.12 kl. 18 i Pauluskyrkan, Sammattivägen 5 i Arabia.

Barnens vackraste julsånger lördag 15.12 kl 13 i Matteuskyrkan tillsammans med barnkören och popkören + Luciaprogram. Åbohusvägen 3 i Östra centrum.

De vackraste julsångerna söndag 16.12 kl.16 i S:t Jacobs kyrka med S:t Jacobskören och S:t Jacobs barnkör. Kvarnbergsbrinken 1 på Drumsö.

De vackraste julsångerna sjungs för 46:e året. Allsångsevenemangen samlar årligen nästan en miljon finländare. Så gott som varje församling inom Evangelisk‐lutherska kyrkan ordnar allsångsstunder med De vackraste julsångerna i tiden mellan första advent och trettondagen. Årets julsånger har valts av Ann‐Christine Nordqvist‐Källström och Susanne Westerlund, kantorer i Korsholms svenska församling.