19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Koko Helsinki

Lehtisaaren tonttivuokrasopimukset hyväksyttiin

12.09.2019, 20:27 /  päivitetty 20.09.2019, 14:43
Helsingin seurakuntien yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi torstaina 12.9. kahdeksan Lehtisaaren taloyhtiön ja kiinteistön maanvuokrasopimukset ehtoineen.

Jatkosopimukset astuvat voimaan, kun Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli vahvistaa sopimukset ja kiinteistöjohtaja ja vuokralaiset ovat sopimukset allekirjoittaneet. Nyt hyväksytystä kokonaisuudesta jäi teknisen virheen takia vielä pois yhden kiinteistön sopimus. Se on ehdoiltaan ja sisällöiltään samanlainen nyt hyväksyttyjen sopimusten kanssa, ja se tuodaan valtuuston käsittelyyn lokakuussa.Jatkosopimukset ovat linjassa niiden ehtojen kanssa, jotka yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi toukokuussa 2017, sekä joulukuussa 2018 hyväksytyn vakiosopimusmallin mukaiset.

Neuvottelut Kirkko ja kaupunki -mediasta käynnistyvät

Yhteinen kirkkovaltuusto myös päätti, että Helsinki käynnistää sopimusneuvottelut Kirkko ja kaupunki -median jatkamisesta pääkaupunkiseudun yhteisenä mediana vuoden 2021 alusta yhdessä Espoon ja Vantaan seurakuntayhtymien sekä Kauniaisten suomalaisen seurakunnan kanssa. Sopimusneuvottelut tulivat ajankohtaiseksi, kun Vantaan seurakuntayhtymä sanoi irti nykyisen yhteistyösopimuksen elokuussa 2019.