24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Koko Helsinki

Kesä 2020: Ohjeistus toimintaan

29.05.2020, 16:32 /  päivitetty 01.06.2020, 11:43
1.6. alkaen avaamme vähitellen seurakunnan kokoavaa toimintaa. Toimimme viranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti koronan leviämisen ehkäisemiseksi.
Ohjeistus toimintaan koronakesänä 2020

Hygieniaan ja turvaväleihin kiinnitetään erityistä huomiota ja osallistujamäärää saatetaan joutua rajaamaan. Riskiryhmään kuuluvia suositellaan edelleen välttämään fyysisiä kontakteja ja käyttämään omaa harkintaa.

Messut pidetään sunnuntaisin klo 10 Malmin, Puistolan ja Viikin kirkoissa. Häät, hautajaiset ja kasteet voidaan järjestää normaalisti, mutta kirkkokohtaisesti rajoituksia voi olla osallistujamäärässä. Varaukset ja tarkemmat tiedot saat palvelusihteerin kautta, ks. yhteystiedot alla.

Olemme tavattavissa koko kesän ajan. Keskusteluavun numero auttaa joka päivä klo 9-21, p. 09 2340 4444. Myös seurakunnan työntekijät ovat tavattavissa keskusteluja varten.

Kirkkoherranvirasto on avoinna p. 09 2340 4400 (ma-ti, to-pe klo 9-13 ja ke klo 13-17) tai malmisrk@evl.fi. Suljettuna 13.7.-19.7.2020.

Messut ja ehtoollinen

Messut käynnistyvät jälleen Malmin, Puistolan ja Viikin kirkossa sunnuntaisin klo 10. Pihlajamäessä on ehtoollishetki klo 16. Videokirkkoja ja -hartauksia on tarjolla läpi kesän.

• Messuun otetaan sen verran seurakuntalaisia kuin kirkkotilaan mahtuu turvavälit huomioiden. Tarvittaessa rajoitamme osallistujamäärää.
  • Työntekijät opastavat ehtoolliskäytännön paikan päällä.
  • Toistaiseksi ei tarjolla ole kirkkokahveja.
  • Teethän messusta turvallisen itsellesi ja muille noudattamalla seuraavia ohjeita:
  • Tule messuun vain täysin terveenä
  • Huolehdithan käsihygieniasta.
  • Noudata kirkossa turvavälejä (ei koske samassa taloudessa asuvia)
  • Jos kuulut riskiryhmään, vältä edelleen fyysistä kontaktia ja käytä omaa harkintaasi.

Muut tapahtumat

Muita tapahtumia järjestetään 1.6.2020 alkaen henkilörajoitukset ja osallistujien turvallisuus huomioiden.

Teethän tilaisuudesta turvallisen itsellesi ja muille noudattamalla seuraavia ohjeita:

• Tule mukaan vain täysin terveenä.
  • Noudata vähintään 1,5 metrin turvavälejä (ei koske samassa taloudessa asuvia) ja hyvää käsihygieniaa

Kirkolliset toimitukset

Häät, hautajaiset ja kasteet 1.6.2020 alkaen:

• Osallistujia voi olla sen verran kuin kirkkosaliin turvallisesti mahtuu. Mikäli käytettävissä oleva tila on pieni, voidaan henkilömäärää joutua rajaamaan.
  • Toimitusten jälkeiset juhlat, esim. muistotilaisuudet ovat yksityistilaisuuksia.
  • Malmin seurakunnan papit ja kanttorit eivät kesän aikana osallistu toimitusten jälkeisiin juhlatilaisuuksiin.
  • Varaukset ja tarkemmat tiedot palvelusihteeriltä p. 09 2340 4402 (ma-ti, to-pe klo 9-13 ja ke klo 13-17) tai tilavaraukset.malmisrk@evl.fi.

Teethän juhlasta turvallisen itsellesi ja muille noudattamalla seuraavia ohjeita:

• Tule paikalle vain täysin terveenä
  • Noudata kirkossa turvavälejä (ei koske samassa taloudessa asuvia) ja hyvää käsihygieniaa

Ruoka-apu

Ruoka-apukassien jakelu tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 13 Malmin Varustamolla (os. Pekanraitti 16). Valmiiksi pakattuja kasseja jaetaan klo 13 alkaen niin pitkään kuin niitä kunakin päivänä riittää.

Lahjoitusleipää jaetaan tarvitseville seuraavasti:

• Maanantaisin klo 11 Tapulin seurakuntakodilla – Maatullinkuja 4
  • Tiistaisin klo 9–10 Pihlajamäen kirkon pihalla 16.6. saakka – Liusketie 1.
  • Keskiviikkoisin klo 11 Jakomäen kirkon pihassa – Jakomäenpolku 7
  • Torstaisin klo 11 Malmin Varustamolla – Pekanraitti 16

Teethän ruokajaosta turvallisen itsellesi ja muille noudattamalla seuraavia ohjeita:

• Tule mukaan vain täysin terveenä.
  • Noudata vähintään 1,5 metrin turvavälejä ja hyvää käsihygieniaa
  • Koske vain siihen kassiin, jonka otat itsellesi.

Toimintapäivät ja päivärippikoulu

Koululaisten toimintapäivät ja päivärippikoulut alkavat 1.6.2020. Rippikoululeirit alkavat kesäkuun toisella viikolla.

• Kaikessa toiminnassa kiinnitämme erityistä huomiota käytössä olevien tilojen väljyyteen ja hygieniaan viranomaissuositusten mukaisesti.
  • Mahdollisuuksien mukaan toimintaa järjestetään ulkoilmassa.