19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Miten osallistua tilaisuuksiin seurakunnan Facebook sivulla

23.02.2021, 22:40 /  päivitetty 23.02.2021, 22:49
Miten osallistua seurakunnan suoratoistettuihin tilaisuuksiin Facebookissa? Tässä lyhyt ohje.
Puhelimessa sinisellä taustalla lukee Facebook.

Seurakunnan joihinkin tilaisuuksiin voi nyt osallistua verkossa Vuosaaren seurakunnan Facebook sivulla.

Tilaisuuksia voi seurata ilman omaa tiliä Facebookissa. Tässä lyhyet ohjeet.

Aloita netin hakupalvelusta

Kirjoita Googlen tai muun palveluntarjoajan hakupalveluun Vuosaaren seurakunta Facebook.

Hakukone tarjoaa sinulle linkkiä seurakunnan Facebook sivulle. Klikkaa linkkiä niin seurakunnan sivu avautuu.

Tämän jälkeen voit selata sivua ja katsella suoraa lähetystä tai jo menneitä sivulla yhä näkyviä tilaisuuksia kirjautumatta tai luomatta omaa tiliä Facebookiin. Jätä vain välittämättä Facebookin kirjautumispyynnöistä.

Kuvakaappaus tietokoneen näytöltä jossa on Googlesta haettu Vuosaaren seurakunta Facebook hakusanoilla.

Kirjautumista ei tarvita vaikka Facebook sitä ehdottaa

Vaikka Facebook ehdottaa sinulle kirjautumista tai tilin luomista, ei sinun tarvitse tehdä kumpaakaan.

Jätä alapalkkiin ilmestyvät kehotukset huomiotta, ja selaa sivua tai katsele videoita.

Kuvakaappaus Vuosaaren seurakunnan Facebook sivulta jossa ehdotetaan kirjautumista tai tilin luomista.

Entä jos sivulle ilmestyy iso ilmoitus kirjautumisesta?

Facebook saattaa nostaa ison ilmoituksen sivulle ja ehdottaa kirjautumista tai tilin luomista.

Halutessasi voit klikata kohdasta Ei nyt ja jatkaa sivun selailua ilman omaa Facebook tiliä.

Miten sitten löydän tilaisuuden Facebook sivulta?

Jos olet katsomassa tilaisuutta joka lähetetään suorana (ei siis tallennetta jo menneestä tilaisuudesta), ilmestyy uusin lähetys ylimmäiseksi sivulle. Jo menneitä lähetyksiä voit katsella ja etsiä selaamalla sivua alaspäin.

Jos suorana lähetettävän tilaisuuden lähetystä ei vielä näy, se ei ole ehkä vielä alkanut. Tilaisuuksien lähetykset saattavat alkaa hieman ennen varsinaisen tilaisuuden alkua, tai juuri silloin, kun tilaisuuskin alkaa. Tässä on siis hieman vaihtelua tilaisuuksien välillä. Odota siis maltillisesti – tilaisuus on tulossa.

Joskus myös tekniset ongelmat saattavat yllättää kirkollakin. Lähetys pyritään kuitenkin aina saamaan mahdollisimman pian alkamaan. Ja onneksi tekniset ongelmat ovat olleet toistaiseksi ainakin harvinaisia =)

Kohdataan verkossa! Ja siihen saakka kunnes kohdataan kasvokkain, jääköön elämäsi käsiin hyvän Jumalan!