16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Koko Helsinki

Pienelle parasta -tutkimuksen tulokset julkaistaan – seuraa striimiä

09.04.2019, 15:24 /  päivitetty 09.04.2019, 15:56
Helsingin seurakunnat postittavat helsinkiläisille lapsiperheille Pienelle parasta -materiaalia viisi kertaa ennen lapsen kouluikää. Vuosi sitten haluttiin selvittää materiaaleja vastaanottaneiden perheiden mielipiteitä, muistoja ja kokemuksia Pienelle parasta –materiaaleista ja kokemuksista.

Seuraa suoraa lähetystä huomenna keskiviikkona 10.4. klo 9.30 Helsingin seurakuntien talon Engel-salista.

Linkki striimiin

Mitä tällä tutkimuksella haluttiin selvittää, projektipäällikkö Eeva Salonen?

- Tutkimuksella haluttiin selvittää, mitä Pienelle parasta –materiaaleja vastaanottaneet perheet ajattelevat niistä ja tukevatko ne perheitä.

Tehdäänkö tulosten pohjalta päätöksiä Pienelle parasta –materiaalien tulevaisuudesta?

- Tuloksia käytetään hyödyksi mietittäessä, miten Helsingissä kannattaa jatkaa perheiden kotien kristillisen kasvatuksen tukemista jatkossa.

Pienelle parasta -tutkimus on Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan ja Helsingin seurakuntayhtymän yhteistyössä toteuttama tutkimushanke. Hankkeen tutkijana toimi tohtoriopiskelija, TM Kanerva Lattu. Yhteistyöhanketta varten perustettiin ohjausryhmä, jonka jäseniä olivat Helsingin yliopiston dosentti, TT Tapani Innanen, projektipäällikkö, FM Eeva Salonen ja käytännöllisen teologian osastolta tohtorikoulutettava, TM Aino-Elina Kilpeläinen.