20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Seniorit jälleen tervetulleita vapaaehtoisiksi

24.06.2020, 13:30 /  päivitetty 01.02.2021, 11:42
Nainen ja mies seurakunnan Olotilassa

Maan hallitus purki tiistaina 23.6. yli 70-vuotiaita koskevat koronasuositukset fyysisten kontaktien välttämisestä. Näin ollen ei seurakuntien vapaaehtoistehtävissäkään enää tarvitse pitää kiinni ikään perustuvasta rajoituksesta, kuten kevään korona-aikana oli tarve. Yli 70-vuotiaat voivat siis toimia tästä lähtien vapaaehtoisina samoin edellytyksin kuin nuoremmatkin.

Vapaaehtoistoiminnassakin kannattaa muistaa lähikontaktien osalta se, mitä hallituksen tiedotteessa 23.6. todetaan: ”Lähikontakteissa on hyvä noudattaa edelleen pidättyvää linjaa yksilöllistä harkintaa käyttäen, ottaen huomioon henkilön kokonaistilanne ja yksilölliset riskitekijät.”

Hyvä hygienia, suojaimien käyttö ja turvavälien pitäminen on edelleenkin aiheellista kaikenikäisille. Oman seurakunnan vapaaehtoistoiminnan yhteyshenkilön kanssa voi keskustella asiasta lähemmin.

Kuva: Aarne Ormio, Kirkon kuvapankki