24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Seuraa verkossa: Videosarja Luomakunnan avaruus

11.09.2020, 09:59 /  päivitetty 19.09.2020, 15:36
Mitä Luojan luoma luonto sinulle merkitsee? Lähde pohtimaan sitä kanssamme Luomakunnan sunnuntain alla.
Lähikuvassa oikealla koivunrunko, vasemmalla näkyy metsää ja päällä on teksti: Luomakunnan avaruus, ajatuksia ympäristöstämme

Vietämme Munkkiniemen seurakunnassa Luomakunnan sunnuntaita messussa Munkkivuoren kirkossa 20.9. klo 11. Sitä edeltävällä viikolla pysähdymme pohtimaan eri näkökulmia ympäristöömme pienessä videosarjassa, joka julkaistaan sekä verkkosivuillamme tämän uutisen yhteydessä että sosiaalisen median kanavissa.

Luomakunnan avaruus -sarja alkaa sunnuntaina 13.9. ja päättyy sunnuntaina 20.9. Siinä julkaistaan video päivittäin kello 18. Videot ovat sekä seurakuntalaisten että työntekijöidemme käsialaa.

Ensimmäisessä osassa pappi Tarja Frilander pohtii ilmastotunteita.

Toisessa osassa pastori Riikka Kuusisalo miettii, mitä luonto hänelle merkitsee.

Kolmannessa osassa LuontoPäiväkerhon tenavat ja ohjaajat lähettävät pienen luontorukouksen.

Neljännessä osassa pappi Jouni Hartikainen saa hengenravintoa Lapin luonnosta.

Viidenteen osaan on taltioitu Lauri Seudun tekemä musiikkivideo. Metsälaulu on Laurin säveltämä, sanoittama ja sovittama kappale. Myös kuvat ovat Laurin ottamia.

Lauri on munkkivuorelainen musiikin harrastaja, kotoisin Maunulasta, Keskuspuiston kupeesta. Hän on rakastanut metsäpolkuja lapsesta asti. Metsälaulu syntyi 1990-luvun alussa, kun hän asui Pihlajamäessä, Kehä l:n tuntumassa.

Kuudennessa osassa pappi Taneli Hassinen pohtii luomakunnan eri puolia.

Seitsemännessä osassa kuulemme tervehdyksen seurakuntamme nuorilta pienen rukouksen muodossa.

Viimeisessä osassa munkkivuorelainen Katja Seutu jakaa viime kesältä kokemuksen kiven lujuudesta. Hän lukee myös kaksi runoa. Katja on ammatiltaan kirjailija ja tutkija ja kuuluu Munkkiniemen seurakunnan jumalanpalveluksen ja musiikin vastuuryhmään.